Még mindig a benzines a kedvenc, nincs annyira lemaradva a dízel, a hibrid és a teljesen elektromos annál inkább.

Az autóvásárlást tervezők 51,5 százaléka nem venne elektromos autót, 12,2 százalékuk megfontolná elektromos jármű vásárlását, a válaszadók fennmaradó része pedig bizonytalan a kérdésben – közölte a carVertical autóipari adatszolgáltató harmincöt országot érintő felmérése alapján az MTI-vel.

A megkérdezettek 43,8 százaléka választotta a benzint mint preferált üzemanyagtípust, 38,9 százalékuk a dízelt, 10,4 százalékuk a hibridet, és csak 5,6 százalékuk az elektromos meghajtást.

Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője kifejtette: a magas árak, a töltőhálózat hiányosságai és a villanyautókkal kapcsolatos tévhitek mind közrejátszanak abban, hogy a vevők nem lelkesednek a technológiáért. Úgy vélte, egyre világosabb, hogy a belsőégésű motorral felszerelt autók teljes kiváltása komoly kihívást jelent majd. Az állami intézkedések önmagukban nem elegendőek – a vásárlók egyszerűen nem állnak még készen a váltásra.

Az EU döntése értelmében 2035-től tilos lesz új benzines és dízelüzemű személyautót értékesíteni, és minden újonnan forgalomba kerülő járműnek zéró károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie, a 2050-re kitűzött klímasemlegességi cél elérése érdekében.

A felmérés szerint azok, akik előnyben részesítik és hajlandók is elektromos járművet vásárolni, különféle indokokkal támasztják alá döntésüket. A válaszadók 47,2 százaléka úgy véli, hogy az elektromos autók üzemeltetése és karbantartása olcsóbb. Az elektromos autókban lényegesen kevesebb a mozgó mechanikus alkatrész, így a szervizelési költségek gyakran alacsonyabbak a benzines vagy dízelüzemű járművekhez képest. A növekvő üzemanyagárak szintén arra ösztönzik a sofőröket, hogy a költséghatékonyabb alternatívát jelentő elektromos meghajtást válasszák.

A megkérdezett autósok 17,6 százaléka az alacsonyabb adóterhek miatt választana elektromos járművet. Példaként említették, hogy Németországban és Franciaországban az elektromos autók számára adómentességet vagy akár jelentős kedvezményeket kínálnak, Hollandiában a regisztrációs és forgalmi adó teljes megszüntetésével támogatják az elektromosjármű-vásárlást.

A válaszadók 14,1 százaléka a kormányzati támogatások miatt döntene elektromos jármű mellett.

Azok az a válaszadók, akik nem vásárolnának elektromos autót, döntésüket főként a magas árakkal, a korlátozott hatótávval és a hiányos infrastruktúrával indokolták.

A kutatást a carVertical 2025 áprilisa és júliusa között, harmincöt országban – Európában és Európán kívül –, mintegy 16 ezer résztvevő bevonásával végezte. Nem említik, hogy a felmérés reprezentatív lenne, úgyhogy inkább csak érdekességként kezeljük.

(Forrás: carVertical, MTI. A kép illusztráció, a Renault 4-bemutatón készítette Csordás Gábor)

Ez is érdekelhet:

Itt a Suzuki első elektromos autója – eVitara-villámteszt

Nem a leggyorsabb, nem a leghatékonyabb, de valahogy mégis őszinte a Suzuki eVitara. Kipróbáltuk.

A legolcsóbb elektromos Lexus – RZ 300e-teszt

Az első teljesen elektromosnak tervezett Lexus tágas, kényelmes, de csak elöl hajt, és már tudjuk, mennyivel lesz jobb nála a nemsokára érkező utódja.

Pofátlanul olcsó, imádnivaló elektromos autó lesz az új Renault Twingo

Nemsokára bemutatkozik az új Twingo, aminek a végleges változatáról mutattak egy pár képet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés