Szeretted a kilencvenes évek egyik legvidámabb és legötletesebb autóját? Azt a gombócformájú kiskocsit, aminek olyan barátságos arca volt, hogy mosolyogni támadt kedved, ha megláttad? A Renault most pontosan ezt az érzést hozza vissza, de modern csomagolásban. Jön a Renault Twingo E-Tech electric, és minden jel arra mutat, hogy újra beleszeretünk.

Két éve jelentette be a Renault, hogy visszahozza a legendás Twingót, és azóta izgultunk rajta, hogy csak ne szúrják el. Az akkor leleplezett zöld tanulmányautó ugyanis egyszerűen imádnivaló volt, most pedig megvillantottak néhány részletet a sorozatgyártásba kerülő modellről, ami alapján egyértelmű, hogy nem csak a Twingo nevét hasznosították újra. Csak emlékeztetőül, koncepcióként így nézett ki:

Minden jel arra utal, hogy az új Twingo igazi főhajtás lesz a kilencvenes évekbeli eredeti előtt, egy modern reboot, ami az első generáció zsenialitását ülteti át az elektromos korszakba. A legjobb, hogy nem lesz elérhetetlen álomautó, hiszen az a céljuk, hogy 20 ezer eurós árcédulával kerüljön a szalonokba, amivel a Citroën C3 és a Fiat Grande Panda ellenfele lehet, mindezt pedig rekordidő, mindössze két év alatt hozták össze.

Nosztalgikus dizájn, praktikus forma

A most mutatott képek egyértelművé teszik, hogy a dizájnerek az 1993-ban bemutatott első generáció formájából indultak ki, és meg is tartották a koncepció alakját. Például az összetéveszthetetlen sziluettet, ahol a gépháztető szinte egy vonalban folytatódik a hatalmas szélvédővel, ami nemcsak aerodinamikailag hatékony, de felidézi az eredeti Twingo arányait, és egyben tágas, jól variálható belső teret ígér.

A Twingo mindig is a játékos, vidám karakteréről volt híres, és az új modell is megkapja a gömbölyded, barátságos formákat, és azt a pimasz tekintetet, amiért annyira szerettük. A kerek, full LED fényszórók és a „mosolygós” hűtőrács egyértelmű utalás az ősre, de a fényes fekete betétek már a modern vonalat képviselik.

Szerencsére az új Twingo egy olyan autónak ígérkezik, ami menő, de nem veszi magát véresen komolyan.

Hátulról sem lehet majd mással összekeverni az új Twingót, amiről a jellegzetes, félhold alakú lámpák és a kerekített hátsó szélvédő gondoskodnak. A Renault sosem félt merész színekben adni a Twingót, és ez most sem lesz másként. Készülhetünk az élénk, bevállalós árnyalatokra, amik mosolyt csalnak majd az arcunkra. Fantasztikusan mutat az Absolute Green fényezés is, amit megtartanak a sorozatgyártású modellhez is.

A városi autózás új hőse

Mindez az eleve elektromos autók számára fejlesztett AmpR Small platformra épül, amivel a tervezők célja az volt, hogy a lehető leghatékonyabb autót alkossák meg, ami a legkisebb helyet foglalja a városban. A műszaki tartalomról még nem árultak el részleteket, de nem lennénk meglepve, ha a Renault 5 belépőmodelljének technikáját kapná meg, 40 kilowattórás akkumulátorral és 95 vagy 120 lóerős elektromotorral.

Már nem kell sokat várni a részletekre, a Renault ugyanis hamarosan, november 6-án leleplezi a Twingo új generációját, ami teljessé teszi a márka elektromos kínálatát, az R5, R4, Megane és Scenic mellett egy megfizethető belépőmodellel. A franciák ezzel a kisautóval tényleg nagyot dobhatnak, és visszahozhatják azt a szellemiséget, amit az első Twingóval teremtettek: egy okos, szerethető és mindenki számára elérhető autót.

Ez is érdekelhet:

Stílusos és megfizethető elektromos autó lesz a Renault Twingo

Vidám, olcsó és retró a Renault Twingo E-Tech.

Örökifjú vidámság – a Renault Twingo-sztori

Gondoltad volna, hogy a zseniális Twingo már harmincéves?

Ez a szerelem – Renault 5 E-Tech-teszt

Az új Renault 5 akkor is szerethető lenne, ha nem lenne annyira jó autó. De az.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés