Megvannak a DriveNow első negyedévének tapasztalatai.

Három hónapja indult el Budapesten a DriveNow, amely összesen 240 BMW-vel és Minivel szállt be az egyre több szereplős fővárosi carsharing-piacra.

Budapesten is elindítja autómegosztó-szolgáltatását a BMW-hez köthető DriveNow

240 darab BMW és MINI várja majd, hogy elvidd egy útra.

A cég Európában már tizenkét városban korábban is jelen volt, adataik tehát voltak, ennek ellenére meglepte őket a budapesti siker: kétszer annyi felhasználó kétszer többet vezette az autóikat, mint remélték.

17 ezer felhasználót szereztek negyed év alatt, az autókkal darabonként átlagosan 1800 kilométert tettek meg, a szokásos bérlési idő több mint harminc perc.

Ezzel a cég igazolva látja az üzletpolitikájukat: nem egy-két sarokra akarnak autót biztosítani, hanem akár vidéki utakhoz is – ezt a percdíjas mellett többféle csomag is támogatja –, a flotta pedig azért tartalmaz többféle típust a háromajtós Minitől a BMW i3-ason át az X2-esig, hogy az adott felhasználáshoz ideálist lehessen kiválasztani. A cél pedig nem az, hogy a gyalogosokat vagy a tömegközlekedőket ültessék az autóikba, hanem hogy az autótulajdonosok egy részének kínáljanak alternatívát, vagyis hogy hosszú távon csökkentsék a magánautók számát.

A statisztika szerint egyébként a közösségi autót használók többet gyalogolnak, többet bringáznak és többet tömegközlekednek, mint korábban, ráállnak a rugalmas utazástervezésre. Nem igaz tehát, hogy a tömegközlekedők ülnek át a megosztott autókba.

Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője szerint a budapestiek nyitottak az újra, az innovációkra, a carsharing-cégek versenye nagyon jót tesz a piacnak, jó minőségűek a budapesti szolgáltatók, és még legalább kétszer ennyi közösségi autót elbír a város (jelenleg összesen kb. ezer darab van).

Azt azonban nem tudják, miért annyira népszerű az Erzsébet híd pesti hídfője: ha egy ügyfelük ott teszi le a DriveNow autóját, szinte azonnal ül is bele a következő ember.

Ez is érdekelhet:

Rendbe tetettük Budapest egyik legforgalmasabb részének közlekedési rendjét

Mi se hittük volna, de így történt, ráadásul néhány nap alatt.

És ezt olvastad már?
Sörösdobozba öntött szemfényvesztés, amely már 300 milliárd forintot ér