Megvannak a DriveNow első negyedévének tapasztalatai.
Három hónapja indult el Budapesten a DriveNow, amely összesen 240 BMW-vel és Minivel szállt be az egyre több szereplős fővárosi carsharing-piacra.
A cég Európában már tizenkét városban korábban is jelen volt, adataik tehát voltak, ennek ellenére meglepte őket a budapesti siker: kétszer annyi felhasználó kétszer többet vezette az autóikat, mint remélték.
17 ezer felhasználót szereztek negyed év alatt, az autókkal darabonként átlagosan 1800 kilométert tettek meg, a szokásos bérlési idő több mint harminc perc.
Ezzel a cég igazolva látja az üzletpolitikájukat: nem egy-két sarokra akarnak autót biztosítani, hanem akár vidéki utakhoz is – ezt a percdíjas mellett többféle csomag is támogatja –, a flotta pedig azért tartalmaz többféle típust a háromajtós Minitől a BMW i3-ason át az X2-esig, hogy az adott felhasználáshoz ideálist lehessen kiválasztani. A cél pedig nem az, hogy a gyalogosokat vagy a tömegközlekedőket ültessék az autóikba, hanem hogy az autótulajdonosok egy részének kínáljanak alternatívát, vagyis hogy hosszú távon csökkentsék a magánautók számát.
A statisztika szerint egyébként a közösségi autót használók többet gyalogolnak, többet bringáznak és többet tömegközlekednek, mint korábban, ráállnak a rugalmas utazástervezésre. Nem igaz tehát, hogy a tömegközlekedők ülnek át a megosztott autókba.
Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője szerint a budapestiek nyitottak az újra, az innovációkra, a carsharing-cégek versenye nagyon jót tesz a piacnak, jó minőségűek a budapesti szolgáltatók, és még legalább kétszer ennyi közösségi autót elbír a város (jelenleg összesen kb. ezer darab van).
Azt azonban nem tudják, miért annyira népszerű az Erzsébet híd pesti hídfője: ha egy ügyfelük ott teszi le a DriveNow autóját, szinte azonnal ül is bele a következő ember.
Ez is érdekelhet: