Elkezdtem enni, hogy fogyjak – Életmódváltásom 3. rész
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Könnyen kimondott nagy szavak azok, amikor valaki bedobja, hogy életmódot kell váltani, az a megoldás a fogyásra / egészségre / szálkásításra, bármire. De végigvinni már jóval nehezebb, és úgy maradni még inkább. A Player rovatvezető-szerkesztője most belevág egy ilyen kalandba, mégpedig azért, mert komoly segítsége akadt, te pedig végigkövetheted és inspirálódhatsz belőle. Egy életmódváltás edzésből és étkezésből áll, de leginkább utóbbiból. 3. rész, az étkezés.

Unalomig ismételt tétel már, hogy a fogyás 70 százalékban a táplálkozáson múlik, és őszinte leszek: annyival nehezebb is. Mi lehet nehéz abban, hogy az ember eszik? Elmesélem.

Ha fogyni akarsz, el kell kezdened enni

A fogyás alapvetően nem egy bonyolult mechanizmus: amennyiben kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit elégetsz, egy idő után fogyni kezdesz. De mint ahogy minden egyéb az életmódváltással kapcsolatban, ez sem ennyire egyszerű. Nem mindegy, mennyit és hányszor eszel. Na meg van még egy tényező, ami kulcsfontosságú: az akaraterő.

Idegőrlő feladat, de az agyadnak időt kell adni, hogy átálljon, észlelje a jeleket. Nem fog kapkodni, mert marha bölcs. Az esetleges eredménytelenség, vagy minimális eredmény (vízvesztés miatti fogyás) ne tántorítson el.

Edzéssel együtt fog menni

Mindeközben muszáj edzened, mert különben kibabrál veled az agyad és az izmokhoz nyúl, ami ugyan szintén súlyvesztéssel jár, de aligha a kívánt módon.

És íme a nem túl váratlan, de talán mégis meglepő fordulat: ha kevésszer eszel, akkor nincs sok esélyed. Ha csak mondjuk napi egy vagy két étkezést iktatsz be, akkor az agy rááll egy okos raktározó üzemmódra, hiszen neki ilyenkor gondolnia kell arra az esetre, hogy esetleg ez rendszeres lesz, vagy még ennyi se érkezik – vajon mikor kap legközelebb tápanyagot?

Én például nem vagyok egy nagy evő, a reggeliket rendszeresen kihagyom, elvoltam napi két étkezéssel. Mondjuk nem is akartak lemenni a kilók. A kapott étrendem napi ötszöri kajálást ír elő, de ha négy lesz, az se tragédia, annál kevesebb viszont már nem jó.

De mit egyek?

Elkezdtem tehát reggelizni, leginkább zabkását, meg olykor egy kiváló ham and eggset. De beesett a gyümölcs is, valamint ilyenkor érdemes bevinni a szénhidrátadagot, de mondjuk praktikusan teljes kiőrlésű bármi formájában.

Lényegesen változatosabb, helyenként izgalmasabb is lett az étkezésem, sokkal több halat fogyasztok, a lazac nemcsak egészséges, hanem finom is, de a tőkehal is könnyen elérhető és nem is rossz.

Behoztam az életembe az ún. szuperélelmiszereket, amik persze nem csodaszerek, de például a quinoa lassan lebomló szénhidrátokat tartalmaz és izgalmas, tartalmas fehérjeforrás, kiváló a fogyni vágyóknak. Az édesburgonya is kiváló, magas vitamin-, tápanyag- és rosttartalmú zöldség.

Erre persze cseppet sem egyszerű átállni, és akkor még igen finomat fogalmaztam. A kijevi csirke, milánói borda, sertéspörkölt és rizseshús országában, az ezen szocializálódott emberek nehezen kapcsolják át az agyukat a fitneszvonalra. Nem könnyen hagyják el a búrkiflit és a nokedlit a chiamag kedvéért. És lássuk be, nemcsak kényelmetlen ezen agyalni, de nem is kimondottan olcsó.

Nekem a legnagyobb szenvedést épp az agyalás okozza, folyamatosan ötletelni kell azon, mi az, amit ehetek. Emellett a szénhidrátok csökkentése is fájdalmas, mert ugyan a kenyér nem a legnagyobb barátom, de a fahéjas csiga, a fonott kalács és testvéreik annál inkább. Ilyenkor tényleg erősnek kell lenni lelkileg.

Az étrend-kiegészítők tényleg fontosak?

A minőségi étrend-kiegészítők fogyasztásával felgyorsítjuk a folyamatokat, de nem helyettesíti a változatos táplálkozást. Kiegészíti, ahogy a nevében is van, elvégre a segítségükkel például lényegesen több fehérjét tudunk bevinni, ami szükséges a zsírégetéshez és az izomépítéshez, vagy épp a zsír energiává történő átalakításában nyújtanak segítő kezet.

Ezekről a hasznos étrend-kiegészítőkről részletesen írtunk is már, azonban a BioTechUSA Lifestyle programjának szakértőjével is igyekeztünk átvenni mindent a videónkban, Németh Sándor elmagyarázza, amit fontos tudni a fehérjékről, aminosavakról és vitaminokról.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a BioTechUSA.

Az első rész:

A második rész:

(Fotó: Bodor Tamás és a szerző)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.