Immunissá váltak a netezők a bannerekre és linkekre: évről évre csökken a kattintások aránya. A reklám legfeljebb felkelti az érdeklődést, de az emberek inkább önállóan keresnek rá egy információra, termékre vagy szolgáltatásra. A Gemius több évnyi kutatás után néhány evidens, és néhány érdekes adatot közölt.

  • Az internet-felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első húsz perc eltelte után mutatnak érdeklődést.
  • Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő három órán belül tapasztalható.
  • Az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus, de néhány nap után ez a ciklus elhal.
  • Ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefonszolgáltatók kiválasztása) a reklámüzenet tovább, akár hét napig is képes megragadni a netező fejében, mint egy azonnal reagálást igénylő esetben, amilyen egy last minute ajánlat.
  • A reklámozók számára a fentiekből az a tanulság többek között, hogy frissíteni kell néha a reklámüzenetet.

(Forrás: Gemius)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
14% Naná, és nagyon keményen.
36% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés