Fölényesen vezeti a nem épp dicső listát.

A 2016-ban alapított Break Free From Plastic nevű szervezet egy egyelőre sajnos utópisztikusnak tűnő, műanyagszennyezés nélküli világot képzel el. De nemcsak fantáziálnak, hanem cselekednek is: egyik akciójuk, hogy önkénteseik a világ ötvenöt országában szemétgyűjtő akciókon összeszedik, majd megszámolják és kategorizálják a műanyagszemetet. Ebből elég jól kiderül, mely cégek a legnagyobb szennyezők.

Az idei gyűjtést egy 57 oldalas jelentésben összegezték, ha netán nem olvasnád végig, itt a lényeg:

Az ábra szerint – ahogy eddig is –, a Coca-Cola, a Pepsico és a Nestlé a három legnagyobb szennyező. Természetesen nem ők dobálják el a maguk által gyártott termékek csomagolását, de a rengeteg műanyag használata miatt közvetett felelősségük van abban, hogy a tőlük származó hulladék megjelenik a természetben.

„Hiába állítják a világ legszennyezőbb vállalatai, hogy keményen dolgoznak a műanyagszennyezés csökkentésén, továbbra is rengeteg egyszer használatos műanyagot használnak. Le kell állítani a műanyaggyártást, és szabványosított újrafelhasználási rendszert kell bevezetni, a Coca-Colának, a Pepsicónak és a Nestlének pedig vezető szerepet kell vállalnia a valódi megoldások megtalálásában” – mondta Emma Priestland, Break Free From Plastic vállalatikampány-koordinátora.

Ebben a tavalyi cikkben példákat is írtunk, hogy a nagyvállalatok milyen, nálunk is kapható márkákat forgalmaznak:

Ezektől a cégektől származik a legtöbb műanyaghulladék

A vállalatok nem dobják el a szemetet – azt megteszik az emberek, akik megvásárolják a termékeiket. A felelősség viszont a cégeké is.

(Forrás: Break Free From Plastic)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Nem csak azért fogadnánk el Irene meghívását, mert Madridban él

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés