Az új üléseket szerényen lakosztálynak nevezik.

Komoly dizájnteljesítmény áll az All Nippon Airways japán légitársaság legújabb első osztályának kialakítása mögött. A kivitelezés egy igazi nagyágyú, Kengo Kuma nevéhez fűződik. A japán építész nemrégiben a skót Dundee-ban alkotott egy igazán látványos épületet.

Skócia sziklái ihlették Dundee dizájnmúzeumát

Kuma Kengo első egyesült királyságbeli épülete lenyűgözőre sikerült.

Az All Nippon Airways (ANA) nem spórolt a legújabb első- és biznisz osztályok kialakításakor, a legjobb tervezők és brandek állnak a kialakítás mögött. Olyan élményt igyekeztek alkotni, amivel beelőzhetik a legerősebb riválisaikat. Az osztályok világítását a Panasonic-kal közösen oldották meg, a takarókat, párnákat a luxus ágynemű brand, a Nishikawa szállította.

Az ANA a beszállást is átalakította, a belépés a fedélzetre ezentúl szerintük olyan lesz, mint egy hotel recepciója. A légitársaság 12 újratervezett Boeing 777-én lehet megcsodálni az új dizájnt, méghozzá első alkalommal augusztus másodikától.

Egy London-Tokió repjegy ára 422 ezer forintról indul a turista osztályon, az első osztályú repjegyek jóval drágábbak, ezek 3,5 millió forintért keresik gazdájukat.

A japán légitársaságnál nagyobb abban hisznek, hogy a méret a lényeg, az elő osztály 4K-s tévéképernyői ugyanis nem kevesebb, mint 108 cm átmérőjűek. A világon egyetlen egy légitársaságnak sincsenek 4K-s fedélezeti képernyőik, az ANA-nak vannak.

Az új kabinok kialakításában nem csak Kengo Kuma, hanem az angol dizájniroda, az Acumen is részt vett.

Az ANA az új üléseknek nevet is adott: A lakosztály.

Nem nehéz látni, miért emellett a név mellett döntöttek. Egy repülőgép méretéhez képest az utas azt az intimitást élvezheti, mintha saját szobája lenne, és nem mellékes az sem, hogy Kengo Kumáék számára a dizájn kialakításakor a japán luxushotelek jelentették az inspirációt.

A MailOnline szerint ez egy helyes hasonlat, de ők a képernyő mérete miatt még egy becenevet javasoltak, ez pedig „Az IMAX” volt. A kabinokat PC és USB porttal is felszerelték, a tér belsejét pedig lakkozott fával tették még fényűzöbbé.

A biznisz osztály kabinjait „A szobának” keresztelték el.

Az ANA szerint ezt a modern, multifunkcionális japán életterek inspirálták.
Az ülések magassága állítható, illetve útitársakkal is meg lehet osztani a helyet.
Tulajdonképpen egy széles szófáról beszélünk, ami a korábbi bizniszülések szélességének duplája.

Hogy az utasok otthon érezhessék magukat, Kengo Kuma háromféle japán fát – rózsafát és kétféle kőrist – használt fel a dizájnban. Ehhez az inspirációt a modern japán otthonok jelentették.

Az ülések borításának mintája minden esetben egyedi, nincs belőlük két egyforma, a fejtámlák pedig hatféle állásban rögzíthetők.

Az ANA a Dreamlinerein is fejlesztéseket vezetett be.

A repülőgépbe belépve egy hotelszerű recepció fogadja majd az utasokat. Akik éhesek, azok egy fridzsiderből vehetnek majd italokat és finomságokat, amikor csak kedvük tartja.

Az, hogy Kuma úrral és az Acumennel dolgoztunk együtt, azt mutatja, hogy az ANA a dizájn legbefolyásosabb hangjaival működött együtt, hogy létrehozza ezeket az innovatív kabinokat – jelentette ki Hideki Kunugi, az ANA alelnöke. 2010-ben mi voltunk az elsők, akik elsőként vezették be a teljesen fekvő helyzetbe helyezhető üléseket, és hogy továbbra is meghatározók legyünk a kényelmi sztenderdek tekintetében, tudjuk, hogy figyelembe kell vennünk a vezető dizájngéniuszok meglátásait. Így javítjuk járatainkon a repülés élményét az utasaink számára.

– A dizájn kialakítása legalább annyira szólt arról, hogy mit hagyjunk el, mint hogy mit építsünk be – monta Kengo Kuma, építész. – Az én feladatom az volt, hogy megismerjem a teret, és kitaláljam, miként lehet ott az utasok számár a lehető legkényelmesebb.

Az ANA 12 teljesen felújított Boeing 777-300ER-t állít forgalomba, ezek közül az elsők a London-Tokió/haneda útvonalon fognak közlekedni augusztus elejétől.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Emberi hangyabolyként működik a világ legzsúfoltabb szigete

Omán lehet az új Szaúd-Arábia

További cikkeink a témában