Mercedes

Hivatalos neve: | Mercedes-AMG Petronas Formula One Team |
Főhadiszállás: | Brackley, Egyesült Királyság |
Csapatfőnök: | Toto Wolff |
Technikai vezető: | James Allison |
Tesztpilóta: | Mick Schumacher, Frederik Vesti |
Versenyautó: | Mercedes W16 |
Motor: | Mercedes |
Első nagydíj: | 1970 |
Nagydíjak száma: | 313 |
Pole pozíciók: | 133 |
Leggyorsabb körök: | 100 |
Dobogós helyek: | 298 |
Futamgyőzelmek: | 120 |
Világbajnoki címek: | 8 |
A Mercedes mint gyári csapat az 1954-es idényben tűnt fel az F1-ben, az argentin pilótája, Juan Manuel Fangio pedig rögtön világbajnoki címet szerzett az istállóval, amit a következő évben megismételt. 1955-ben a Mercedes felhagyott az autóversenyzéssel a Le Mans-i katasztrófa hatására, és legközelebb gyári csapatként csak 2010-ben jelentek meg – annak a csapatnak viszont már voltak elődjei.
A Tyrrell 1958-as alapítású, a Formula–1-ben viszont csak 1970-től szerepelt, és egészen az 1998-as idény végéig jelen volt az autósport királykategóriájában. Az istálló 1971 és 1973 között élte aranykorszakát, ekkor Jackie Stewart két világbajnoki címet szerzett a csapattal (1971, 1973), ami egy konstruktőri címet is behúzott (1971). Nem lepődnénk meg azon, ha a sikerek ellenére mégis a hatkerekű P–34-esről lenne meg a csapat (amivel Jody Scheckter megnyerte az 1976-os Svéd Nagydíjat).
1997 végén Craig Pollock megvásárolta a Tyrrellt, ami az 1998-as idényben még változatlan névvel szerepelt, 1999-től viszont már BAR (British American Racing) néven láthattuk – nevét a főszponzoráról, a British American Tobacco cégről kapta. Az alakulat olyan versenyzőkkel a soraiban indult, mint az akkor már világbajnok Jacques Villeneuve, valamint a későbbi világbajnok Jenson Button, ennek ellenére sok siker nem jutott a csapatnak és pilótáinak.
Az istállót végül 2005 végén eladták az akkori motorszállítójuknak, a Hondának, így 2006-ban már gyári csapatként indultak a japánok. Abban az évben Jenson Button és a csapat meg is szerezte első futamgyőzelmét (a Magyar Nagydíjon). A Honda 2008 végén – a pénzügyi világválság miatt – elhagyta az F1-et, mindössze négy dobogós helyet szerezve három idény alatt.
Az akkori csapatfőnök, a Ferrari egykori sikerkovácsa, Ross Brawn jelképes összegért megvette az istállót a Hondától, és Brawn GP néven indította el a 2009-es szezonban, ami rögtön a csúcsra is ért a konstruktőrök között, és Button révén a pilóták mezőnyében is.
A sikerek olyannyira lenyűgözték az istálló motorpartnerét, a Mercedest, hogy a német gyártó 2010-ben többségi (háromnegyedes) tulajdonrészt vásárolt az alakulatban, és saját nevére nevezte át. Az istálló a 2014-es hibridéra bevezetésével zsinórban nyolc konstruktőri világbajnoki címet hódított el, miközben pilótái, Lewis Hamilton és Nico Rosberg hét világbajnoki címet nyertek.