A Disney élőszereplős Hófehérke-remake-je nagyjából 115 millió dolláros mínuszt hozott össze a stúdiónak, amivel kétségtelenül ez az idei év egyik legnagyobb blamája.
Ha a deficit mértéke nem is, a bukás mérföldekről látszott a premier előtti hónapokban. Sokaknak már a színészválasztással is bajuk volt, és hát valóban nehezen lehetett nem meglátni a provokatív szándékot abban, hogy a címszerepben a Disney mindenképp egy latin származású színésznőt akart látni, míg a gonosz mostoha szerepét egy olyan antitalentumnak adták, mint Gal Gadot, aki színésznőnek csapnivaló, de legalább izraeli.
Mindezt megfejelték még azok a botrányok, amikor Rachel Zegler, azaz az új Hófehérke elkezdte fikázni az eredeti mesét, kijelentve, hogy az ő verziójuk sokkal jobb lesz, hiszen ebben már a hősnőt nem kell megmenteni és egy olyan perverz figurára sincs szükség, mint a herceg, aki egyébként az eredeti történetben egy igazi zaklató volt. Peter Dinklage is hozzátette a magáét, amikor a fentiek ellenére is kvázi érzéketlenséggel vádolta a Disney-t, amiért egy olyan alapanyaghoz nyúlt, ami üreglakó szerzetekként ábrázolja a törpéket.
A film tehát csúnya hátrányból indult, és mintha a sors sem akarná, hogy a Disney jól jöjjön ki ebből, a kirobbanó izraeli-palesztin háború is rátett még egy lapáttal a film körüli cécóra. Zegler ismét nem bírt csendben maradni, és nyíltan kiállt a palesztinok mellett, ami érthető okokból kicsit hülyén vette ki magát, amikor közben Gal Gadottal kellett kézenfogva mosolyognia a sajtómegjelenéseken. A Disney el is engedte a dolgot, gyakorlatilag fű alatt tartotta meg a film premierjét, ami a bemutató utáni hetekben meg is roggyant, ahogy az várható volt.
A buktának persze már csak a fentiek miatt is több oka van, de végső soron az tette fel az i-re a pontot, hogy az alkotás egészen egyszerűen rossz lett és így a kutyát sem érdekelte.
Most azonban úgy tűnik, hogy Gal Gadot megfejtette az univerzumot, és a The A Talks nevű izraeli talk show-ban kijelentette, hogy szerinte a film szereplésének igenis az izraeli-palesztin háború volt a fő oka.
„Biztos voltam benne, hogy ez a film hatalmas siker lesz... aztán jött október hetedike.”
Az interjúra az Instagramján is felhívta a figyelmet, jelezve, hogy egy kivételes beszélgetésen vett részt, melynek során a kérdések szíven találták. Kijelentette, hogy a konfliktus kirobbanásakor a sajtó zsigerien reagált a helyzetre, őt pedig egyre inkább izraeliként, mintsem színésznőként ítélték meg.
Kicsit persze megpróbálja lekerekíteni a dolgot, mivel azt is hozzáteszi, hogy a film természetesen nem csak külső tényezők miatt bukott meg, hiszen egy ilyen szereplés okai összetettek lehetnek, de ezeket már nem nevesíti, pedig bizony a világpolitikai eseményektől függetlenül is hosszan lehetett volna sorolni ezeket az okokat.
(Forrás: Deadline)
Ez is érdekelhet: