Cusimára visszatérni, nem kell félnetek, jó lesz

A Ghost of Tsushima egy csillivilli rendezői változattal tért vissza, amire még azoknak is érdemes vetni egy pillantást, akik a PS4-es eredetit szénné játszották.

Jómagam is ilyen játékos volnék. A sztori végeztével fogtam magam, és nekiláttam teljesen kitakarítani a mongolokat Cusima szigetéről. Egészen egyszerűen azért, mert huszonpár órányi játékidő nem volt elég abból, amit a Sucker Punch Japánban játszódó történelmi akció-sandbox címén összehozott. A játék PlayStation 4-es eredetije nem volt hiba nélküli, de annyira hangulatosan használta a japán folklór elemeit, annyira rendben volt a harcrendszere és a játékmenet apróságai, hogy egyszerűen nem lehetett letenni.

A mongol támadás alatt nyögdécselő Cusima szigetén egy Szakai Dzsin nevű szamuráj kénytelen megtanulni, hogy a tisztesség nem mindig tartható erény a hódítók elleni harcban. Ebből aztán egy látványos Kurosawa-sztori kerekedik, tele nagyszabású csatákkal, izgalmas párbajokkal, árulással és kemény döntésekkel, miközben tényleg masszívan kapjuk a nyakunkba a hangulatot.

A játékról szóló tesztünkben igazából már mindent elmondtunk, bár az írás minden megállapítása már nemigen érvényes. Egyrészről a bugokat a megjelenés óta sikerült teljesen kigyomlálni, illetve Legends alcímmel az alkotás bővült egy remek, és nem utolsó sorban ingyenesen letölthető kooperatív móddal. Szóval az akkor kiosztott tesztvégi nyolcashoz már alapból illik egyet hozzáadni.

És akkor most jött a Director's Cut nevű változat, ami még ehhez képest is kerekít egyet felfelé a pontszámon. Nemcsak azért írom ezt, mert az alapból monumentális és szemet gyönyörködtető játéktérhez hozzácsaptak még egy helyszínt, Iki szigetét, hanem mert ezt sem alibizték el az alkotók. A sziget ugyanis lehetett volna egy aréna, ahova bepakolnak még egy seregnyi lekaszabolnivaló mongolt, de ehelyett ennek a lokációnak saját sztorija van, ami nem keveset tesz hozzá a játék történetéhez. Ha ez még nem lenne elég, új minijátékokat, ellenségeket, mellékküldetéseket is kap a vásárló, és még itt sincs vége a rendezői változat jóságainak.

A Ghost of Tsushima legújabb változata PlayStation 5-ön rendesen kimutatja a foga fehérjét. A 4K és a stabil 60 fps olyasmi, amit már PS4 Prón is megkaptunk, de a repertoár most még új garfikai elemekkel is bővült, arról nem is beszélve, hogy a töltési idők gyakorlatilag eltűntek. Az eredményről magabiztosan ki lehet jelenteni, hogy technikailag tökéletes mutatvány, ráadásul nem üres látványossággal tol egy izmosat az egyébként sem nyúlfarnyi játékidőn, hanem egy fontos fejezetet tesz hozzá Dzsin történetéhez.

A Director's Cut számomra sima tízpontos mutatvány, ami minden vonatkozásban fejlődött a remek eredetihez képest. Közben PlayStation 5-re váltott rajongóknak kötelező, de ha valaki csak most akar elmerülni a japán-mongol konfliktus legsötétebb hónapjaiban, az is egy lenyűgöző élménnyel lesz gazdagabb, ha befizet erre a menetre.

10
  • Az eredeti változat összes erénye, még tovább csiszolgatva
  • Szemkápráztató, izgalmas, hangulatos
  • Technikailag tökéletes
HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.