A Coca-Cola bemutatta, hogyan ne készíts karácsonyi reklámot mesterséges intelligenciával.
A Coca-Cola idén újra bevetette a mesterséges intelligenciát (MI, AI) a karácsonyi kampányához – pedig ez a megoldás már tavaly sem aratott osztatlan sikert –, a végeredmény viszont inkább zavaró, mint szívmelengetően megható.
A klasszikus Coca-Cola teherautó-karaván ugyan megjelenik, ahogy a Mikulás is, de a generatív MI által megalkotott, hatalmas rajzfilmesre vett, bociszemekkel néző állatok – köztük egy lajhár?! – és úgy egyáltalán maga a teljes koncepció valahogy kifejezetten zavaró összhatást kelt. Mindeközben szól a jól ismert Always Coca-Cola című szám, de a nosztalgiára építő zene sem tudja megmenteni ezt a fura képi világot.
Ráadásul az animációk kivitelezése sem épp a csúcskategória: ma már a legtöbb generatív MI sokkal profibb látványt tudna produkálni. Mindebben van egy kis irónia is, hiszen a márka szlogenje szerint „Coca-Cola, mindig az igazi”, mégis egy olyan technológiát választottak, ami épp az emberi érzetet mossa el és az emberi kreativitást nyomja el.
A projektben egyébként közel száz ember vett részt, köztük öt kifejezetten AI-szakértő, akik a mesterséges intelligencia kreativitását igyekeztek kordában tartani több mint hetvenezer MI-generált klipet készítve és finomítva. A cég marketingfőnöke, Manolo Arroyo szerint mindez olcsóbban és villámgyorsan kivitelezhető így, hiszen a korábbi egyéves előkészületet most egy hónapra szorították le.
A kérdés már csak az, hogy ez a spórolás nem megy-e a márka (karácsonyi varázsának) rovására.
(Forrás: The Verge)
Ez is érdekelhet: