Igazi mérnöki remekmű és a repülés meghatározó utasszállító gépe a Concorde, nélküle már nem is olyan lenyűgöző a légi közlekedés. Húsz évvel a repülő utolsó útja után a Lego elkészítette a Concorde készletét.
1965 februárjában kezdődött az első két prototípus gyártása, melyek közül az egyik a franciaországi Toulouse-ban készült, a másik pedig a brit BAC üzemében. A tesztrepüléseket 1969 tavaszán végezték, a nagyközönség pedig júniusban láthatott először a Concorde-ot az égen.
Kezdetben még nagyon sok légitársaság érdeklődött a gép iránt, aztán a szovjet Tu–144 párizsi balesete után megcsappant a Concorde iránti érdeklődés is. Fokozatosan csökkent a szuperszonikus utasszállító népszerűsége, a Concorde utoljára utasok nélkül szállt fel 2003 novemberében.
Lenyűgöző formájú gép és egy igazi műszaki csoda a Concorde, mely a Lego szettjével akár a nappali dísze is lehet.
Kifejezetten felnőtteknek szánt – tehát játékfunkciók nélküli – készlet a Lego kétszáz dolláros Concorde-ja, mely 2083 darab elem összerakása után áll össze. Sokkal inkább kiállítási tárgy, mint játék ez, de azért a lebillenő orrkúp látványos funkció. Egy panel leemelésével az utastérből is láthatóvá válik egy kis szelet néhány székkel és a mosdóval. A büszkén ég felé néző Lego Concorde 105 centiméter hosszú és 43 centiméter széles.
Hat prototípusával együtt összesen húsz Concorde készült, amelyeket végül csak az Air France és a British Airways használta. A gépek egy részét most különböző múzeumokban lehet megtekinteni, közöttük a németországi Sinsheimben vagy a New York-i Intrepid anyahajón. Fénykorában kevesebb mint három óra alatt lehetett a Concorde-dal eljutni Londonból New Yorkba. A Concorde maximális repülési magassága elérte a 18 ezer métert, és akár a hangsebesség kétszeresével, 2510 km/órával is képes volt haladni.
Ez is érdekelhet: