A gyönyörű Sydney Sweeney miatt természetesen volt hírértéke a Sony legújabb szuperhősös mozijának, de amikor befutott a Madame Web első trailere, mi csak a fejünket vakartuk, hogy mégis, mi az istent akar ez a stúdió a szuperhősmánia látványos lecsengése közepette egy újabb Pókember nélküli pókemberes filmmel, két hasonló, egészen egyszerűen csapnivaló próbálkozás után.
A szuperhősmánia lecsengése nem csak egy hangzatos lózung, tavaly a DC Films és a Marvel Studios összes nagyjátékfilmje megbukott A galaxis őrzői harmadik része kivételével, és az utóbbi sorozataira is egyre kisebb az érdeklődés. Ebbe a piaci környezetbe érkezett meg a Sony az említett mozival, melyben egy jószerével ismeretlen hősnő kapta meg a címszerepet, aki a Pókember-legendáriumban is marginális karakternek számít.
A Madame Web eleve nem indult jó esélyekkel, hiszen a Sony már a Venom 2. – Vérontó és a Morbius című förtelmekkel bebizonyította, hogy képtelen minőségi alkotásokkal megtámogatni azt a nagyszabású tervet, hogy a Marvel Studiosnak kölcsönadott Pókember helyett a hozzá valamilyen módon kapcsolódó figurákból építsen saját filmes univerzumot.
Véleménycikkünkben hangot is adtunk értetlenségünknek, amit a fenti tények ismeretében a film első trailere váltott ki belőlünk:
Már a trailert sem fogadta elsöprő lelkesedés, de az első igazán aggasztó jel az volt, amikor két hete elkezdtek szállingózni a korai vetítésekről távozó nézők és kritikusok véleményei a közösségi médiában. Aztán jöttek a kritikák, melyek szó szerint a földbe döngölték az alkotást. Ezen sem illett csodálkozni, már csak azért sem, mert a címszerepben látványosan unott alakítást nyújtó Dakota Johnson már a film sajtókörútján elkezdett eltávolodni a mozitól, kijelentve, hogy teljesen más lett a végeredmény, mint amihez ő annak idején aláírt.
A baljós előjeleket szaporította az is, hogy a Madame Web forgatókönyvét ugyanaz a Matt Sazama és Burk Sharpless jegyzi, akik a Morbius szkriptjét is összehozták, ami szemléletes bizonyítéka annak, mennyire orbitálisan vakon vannak a Sony élőszereplős Pókember-filmjeiért felelős döntéshozók.
Múlt héten aztán az amerikaival együtt 61 piacon bemutatták a filmet, ami pedig azóta történt, azt nem hogy a Holdról, de még a Sony hierarchiájának legfelsőbb szintjein okoskodók székeiből is látni lehet. Az csak egy dolog, hogy a Madame Web jelenleg a legtöbb nézői véleményeket és kritikákat összesítő oldalon pocsék pontszámokkal villog – a Rotten Tomatoeson például a kritikusok véleménye alapján 13, a nézői értékelések alapján pedig 53 százalékon áll –, de ami ennél is fontosabb, a kasszáknál is csúnyán beleállt a földbe.
Annyira, hogy az első hat napban Amerikában mindössze 26,2 milliót termelt és a globális bevételei is megálltak 51,9 milliónál. Ezek borzalmasan alacsony számok, különösen a film százmilliós büdzséjére tekintettel.
A bajt csak tetézi, hogy a jegyértékesítő oldalakon a rettenetes értékeléseket követően a nézők elkezdték visszaváltani a már megvásárolt jegyeiket, mely miatt az elemzők az eleve rémálomba illő első heti bevételek után komoly visszaesésre számítanak. A The Hollywood Reporternek megszólaló névtelen belsős forrás megjegyezte, hogy ez a bukta komoly hatással lesz a szuperhősfilmek jövőjére nézve. Az ügynek szerinte az egyik fontos tanulsága, hogy mivel a zsáner nézőinek 65-70 százaléka még mindig a férfiak közül kerül ki, azért a jövőben visszaszorulhatnak a női szuperhősöket fókuszba állító alkotások.
Valószínűleg ebben is van igazság, de mi nagyon szeretnénk, ha a Sony nem azt a tanulságot vonná le ebből az anyagi bukásból, hogy hanyagolni kell a női hősöket. Szerintünk érdemesebb lenne végre belátni, hogy ha tehetségtelen alkotókkal csinálnak szar filmeket, arra egy idő után senki nem lesz kíváncsi.
Ha minket kérdeztek, mi az egy évvel későbbre pakolt Kraven, a vadász című alkotástól sem várunk sokat, sőt, a Venom harmadik részével kapcsolatban sincsenek illúzióink. Itt lenne már az ideje egy alapos nagytakarításnak a Sony filmes divíziójánál!
(Forrás: Box Office Mojo, The Hollywood Reporter)
Ez is érdekelhet: