Átszámítva nagyjából 200 750 000 000 000 forintot.
A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands felmérése szerint az Amazon a világ legértékesebb márkája, immár harmadik éve. Értéke tavaly 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt.
A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék). A tavalyi negyedik helyről az idén a harmadikra jött fel a Google, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a harmadik helyről a negyedikre csúszott vissza a Microsoft 410,27 milliárd dollár márkaértékkel, ami 26 százalék növekedés 2020-hoz viszonyítva.
A top tíz további márkái:
5. Tencent (204,93 milliárd dollár, +60 százalék)
6. Facebook (226,74 milliárd dollár, +54 százalék)
7. Alibaba (196,91 milliárd dollár, +29 százalék)
8. Visa (191,285 milliárd dollár, +2 százalék)
9. McDonald's (154,92 milliárd dollár, +20 százalék)
10. MasterCard (112,88 milliárd dollár, +4 százalék).
A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég. A listára tizenhárom cég került fel először: rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dollár). A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 42 százalékkal, 7000 milliárd dollárra nőtt.
A BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing- és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta, akkor a száz vezető márka értéke 1400 milliárd dollár volt.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI)