A fekete lyukakkal kapcsolatban úgy elég sok kérdésünk van még. Mivel valahol két szék között – a mikrovilágban, mégis gigantikus számok birodalmában – lebegnek, tudományos értelemben az általános relativitáselmélet és a kvantummechanika sem tudja „rendesen megragadni” őket. És hiába is megannyi hipnotikus erejű illusztráció, rendes fotót egészen tavalyig nem tudtunk készíteni róluk – a végeredményt pedig még mindig nem láttuk, így lényegében még azt sem tudjuk, hogyan néznek ki.

Persze amit a tudomány nem képes megoldani a maga megfontolt tempójában, azt a művészet és a kreativitás gyakran ösztönből lerendezi. Így volt ez Portóban is, ahol Anish Kapoor alkotásaiból állítottak ki néhányat, köztük volt az a különös installáció is, amely lényegében egy fekete lyukat ábrázol, vagyis testesít meg. Ez az apró különbség esetünkben nagyon nem mindegy, ugyanis

Az utóbbi nyert. Ezt saját maga is megtapasztalhatta az egyik vendég, aki belelépett a padlóba vájt alkotásba, így lényegében alászállt a pokolba – utalva ezzel az nyugalmában megzavart alkotás címére: Descent into Limbo, azaz Leereszkedés a pokolba.

Lyukba lépni tilos

A férfi csodának csodájára az eseményhorizonton belül kerülve sem zuhant bele a szingularitásba, hanem épp testtel, könnyebb sérülésekkel megúszta a több mint kétméteres esést. Az már kevésbé jó hír neki, hogy a 24 éves alkotásban okozott károkat vélhetően így is meg kell térítenie. A portói Serralves Múzeumban kiállított installációt pedig lezárták, valamint figyelmeztető táblákat is kihelyeztek mellé. Az egyik üzenet akár egy gimis osztálykirándulás jelmondata is lehetne: Óvakodj a lyuktól – de ha már magához vonz, legalább légy észnél.

És ha kedvet kaptál volna ezek után egy ilyenhez:

(via)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon