Az alkoholos italok megítélése kultúránként vagy akár társadalmi csoportonként is eltérő lehet, az azonban tény, hogy ezek a termékek a kereskedelem megkerülhetetlen részei. Itt is érdemes azonban a minőséget választani a mennyiség helyett, ezzel is javítva a fogyasztói kultúrát.

Hogyan gondolkodunk az alkoholról?

A szeszes italok kapcsán mindenki meglehetősen határozott véleménnyel rendelkezik, épp ezért nehéz is lenne egy abszolút egységes társadalmi konszenzusról beszélni ha ez a téma kerül szóba. Egészségügyi szempontból persze a többség ismeri a kockázatokat, a mérleg nyelve azonban nem csak ezt tartalmazza, hanem sok egyéb tényezőt is, melyek egyik vagy másik irányba billenthetik az alkohol modernkori megítélését.

A legújabb statisztikák szerint a fiatalok egyre nagyobb része mond nemet az alkoholra, vagy pedig egy egészen más fogyasztói kultúrát képvisel ahhoz képest, ami eddig inkább jellemző volt. Sokáig ugyanis inkább a mennyiség, semmint a minőség dominált, ez azonban szerencsére kezd a visszájára fordulni. Természetesen az italboltok is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a magasabb minőségű vagy akár prémium termékekre, hiszen ezen keresztül is hatással lehetnek az ízlésre, ami az utóbbi években sokat javult.

Mi hozta el a változást?

Az alkoholok kapcsán tapasztalható minőségi fordulat elsősorban annak köszönhető, hogy a globális piacok is sokkal nyitottabbak, illetve a hazai gyártás is rengeteget fejlődött, továbbá a gyártói és kereskedői filozófia is sokat változott. A termékek palettájának bővülésével sokkal több különböző alkohol várt hozzáférhetővé, ami utat nyitott az átgondolt, kulturált, ám minőségi fogyasztásnak. Hazai viszonylatban pedig egyértelműen ide köthető a kraft sörök és a minőségi borok térhódítása is.

Előbbiek például óriási teret adnak a kísérletezésnek és a hagyományos sörtípusok mellett egészen új, sokszor még soha nem látott termékeket hoznak létre. Ezzel tulajdonképpen szorosan kapcsolódnak a gasztroforradalomhoz is, illetve a vendéglátóhelyeken is egyre többször bukkanhatnak fel ilyen minőségi tételek. A borok kapcsán is egyre jellemzőbb a korszerű termelői gondolkodás, ami magasabb minőséget hoz létre. Ezek az italok pedig egyre több helyen beszerezhetők, így például a Mr. Alkohol alkoholos italokat kínáló áruházában is.

Minőség és értékteremtés

Az alkohol kapcsán mindenképpen érdemes tudatosan formálni a tömegek ízlését és egy olyan irányba elvinni a fő csapásirányokat, mely sokkal inkább a minőséget helyezi előtérbe. Az ilyen italok magasabb ára eleve határt szab a mértéktelen vásárlásnak, de cserébe a fogyasztók is egy jóval kulturáltabb attitűtöd alakíthatnak ki az alkoholos italok kapcsán. Ezt a törekvést szolgálják a modern gyártók és a kereskedők jelentős része egyaránt.

A nagyüzemi tendenciákkal persze nehéz versenyezni, ám még abban a mezőnyben is találunk olyan italokat, melyek az adott mércével mérve abszolút minőséginek mondhatók. A kulcs tehát az, hogy az alkohol fogyasztása sokkal inkább legyen egy gasztronómiai élményhez hasonló jelenség, ami által a vásárlókban is egy jóval érettebb hozzáállás és egy tudatosabb fogyasztói szokás alakulhat ki.

(Szponzorált tartalom)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

További cikkeink a témában
A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!