Ha jártál a zugligeti libegőnél az utóbbi negyven évben, akkor biztosan láttad azt a két sárga villamost, ami a kemping bejáratánál töltötte nyugdíjas éveit. Most elszállították a matuzsálemeket, hogy felújítás után az új közlekedési múzeumba kerüljenek.
1896 óta járt villamos a Zugligetbe, majd amikor az ötvenes években a trolik előkészítésére a viszonylatok jelzéseit 70-es alatti tartományba sorolták, 58-asnak nevezték át. A Széll Kálmán tértől a Szilágyi Erzsébet fasoron át a Zugligetbe közlekedő villamos forgalma 1970-ben, a libegő átadása után nőtt meg jelentősen.
Sokáig nem élvezhette a népszerűségét a járat, a hetvenes évek második felében ugyanis már trolival tervezték kiváltani, majd a pálya egyre romló állapota miatt többször átszervezték az útját.
1977-ben közlekedett utoljára az 58-as villamos, amit 58V néven busszal pótoltak, ez később 158-as jelzéssel végleges megoldássá vált.
A zugligeti villamos emlékét 1983 óta őrizte a kemping bejáratánál álló, hajdanán 1043-as és 1061-es pályaszámot viselő járműpáros.
A BKVT, azaz a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság ezres sorozatú villamos motorkocsija a legnehezebb járművek közé tartozott. 1911-ben szerezték be az elsőket, amelyek Kistarcsán és a Ganz üzemében készültek.
A harmincas, negyvenes években a fővárosi közlekedés meghatározó járművei voltak ezek a típusok,
erős motorjaiknak köszönhetően Budapest legforgalmasabb villamosvonalain közlekedtek 73 éven keresztül. A zugligeti példányok eredetileg favázzal készültek, 1958-59-ben acélvázasra szerelték át, így futottak a 1977-es nyugdíjazásukig.
A kempingnél örökre leparkolt villamosok állapota mára erősen leromlott, ezért most az Északi Járműjavítóba szállították a járműveket, ott a Dízelcsarnokban, az UV villamosok mellé kerülnek, míg megkezdődik a felújításuk, hogy a majdan újra megnyitó Közlekedési Múzeumban állíthassák ki azokat.
Ez is érdekelhet: