De minek egy villamos? Akkor egy Ikarus busz esetleg? Vagy egy Nyugati pu. tábla?

Sejthető, hogy egy BKV-jellegű közlekedési óriáscégnél valami lesz a kiöregedett járművekkel, nem a közforgalomban rohadnak porrá (lehetne ezt a gondolatot kicsit még boncolgatni, de az egyszerűség kedvéért maradjunk ennyiben). A telephelyeken – például a kelenföldi buszgarázsban – láthatók roncsok, amelyeket kannibalizálnak, és a használható alkatrészeket használják fel még futó buszok üzemeltetéséhez, de vannak viszonylag egészben megmaradt járművek, amelyeket akár még egészben is lehet használni egy kis szeretgető gondoskodás után.

Ezek közül pedig a BKV árverési oldalán többet is kínálnak.

Ha például régi vágyad volt egy hannoveri villamos – születési nevén: TW 6000, becenevén: Teve vagy Banán –, remek hírünk van: jelenleg hat darabot is kínál a cég.

Nehéz nem szándékosságot feltételezni, hogy ezek kikiáltási árát éppen 2 700 000 forintban határozták meg, hiszen ezek a járművek pontosan 27 000 mm hosszúak, vagyis százezerért vehetsz egy méter villamost, ami akkor is remek ajánlat, ha nem darabolják fel a kedvedért, csak mert öt méternél többet nehezen tudsz hazavinni.

Igaz, hogy ezek üzemképtelen és hiányos darabok, de talán nagyobb akadály, hogy háztartásokban ritkán fordul elő megfelelő sínpár és felsővezeték-hálózat. Mit tehet ilyenkor egy egykori BKV-járműre vágyó rajongó? Hát vehet egy buszt!

Ez esetben is ott a megoldás a BKV árverezős oldalán. 260-as szóló Ikarus buszt 800 ezer forintért, csuklós 280-ast már 1,05 millióért lehet kapni. Persze erre is kell még költeni, hogy ha nem is menetrend szerint, de legalább bármilyen módon, legálisan részt vehessen a forgalomban, de akkor is megéri, nem? Jó, nem biztos, ha nem ez a vágyad – de akkor se kell BKV-relikvia nélkül élned.

Széchenyi fürdő? Kijárat, Deák Ferenc tér? Nyugati pu.? Vagy inkább Nyugati pályaudvar? Esetleg az Állomás utastájékoztató információs tábla átszállási kapcsolatokról „Deák Ferenc tér” megállóból? Minden van, vagy legalábbis ezek közül minden, 5900–19 900 forintos kikiáltási áron, általában licitálók nélkül.

A régi orosz metrók belső hangulatát sikerült neonfényekkel elrontani, de a mai legalább negyvenes, a budapesti metrókon legalább néha közlekedő korosztály még biztosan emlékszik a kerek, púpos, gyönyörű elődjére, amelynek egy mai, modern lakás plafonján-falán is könnyedén lehet helyt találni. 45 900 forintért van is rá ajánlat a most futó aukción – a magasnak tűnő ár oka, hogy ennyiért öt darabot kínálnak.

A „Metró jármű relikvia” kategóriában megtaláljuk még többek között a jellegzetes szürke, reklámelhelyezéses fogantyút – egy pár 3900 forint, kihagyhatatlan, már ha a cikk nyomán vagy bármilyen egyéb okból nem kezdődik el licitháború –, vezetőfülke-ajtót lehajtható üléssel – akinek pont ilyenre van szüksége, aligha talál olcsóbban, mint ezt a darabot 19 900-ért –, vagy ezt az egészen remek tárgyat:

Ez amúgy egy kerékcsapágyfedél, leendő tulajdonosa viszont feltehetően nem eredeti céljára, az otthoni metrókocsijának futóművéhez használja majd, hanem dísztárgyként a csodálatos Метровагонмаш-, azaz Metrovagonmas-logó miatt.

Másképp szép ez a patinás, még az eredeti bőrborítását viselő rögzítőfékkerék, amelyet 8900 forintos indulóáron kínálnak, és minden bizonnyal új gazdájánál új funkciót is kap majd.

MI biztosan szétnézünk majd néha a BKV árverési oldalán.

(Fotók: BKV)

Ez is érdekelhet:

Eddig ezerszer jelzett a budapesti villamosokra szerelt ütközéselkerülő rendszer

Pedig még csak két villamoson működik, tesztjelleggel.

Napenergia is tölti ezentúl az elektromos buszokat Kelenföldön

Drága volt, de tíz éven belül megtérül.

Ikarust még biztosan nem láttál így megpördülni

Menetrendszerinti járaton azért nem próbálnánk ki.

És ezt olvastad már?
Tökéletes mindenes, csak a turbó zavar benne – Kia Sportage PHEV-teszt
.