A Debrecenben kiállított mozdonyt 1885-ben gyártották, és egészen 1979-ig szolgált.

Az 1880-as évek végére új tehervonati mozdonyokra volt szüksége a Magyar Államvasutaknak. Ennek nyomán indult el a 326-os sorozat gyártása, amely 1882 és 1898 között 497 példányban készült, és a leghosszabb ideig szolgáló magyar gőzmozdonytípussá vált. Bár eredetileg tehervonatok vontatására szánták, nagy emelkedésű hegyi pályákon személyszállító vonatok továbbítására is használták.

Az 1900-as évek elejétől kezdve a nagyobb állomásokon szinte kizárólag 326-os sorozatú mozdonyok végezték a tolatási munkákat.

Ilyen volt...

Debrecen vasútállomásának ikonikus látványossága, a 140 éves, 326.136-os pályaszámú gőzmozdony 1979-ben került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe, majd ugyanebben az évben a műtárgyat szobormozdonyként állították ki.

...ilyen lett

Utoljára 2011-ben végeztek rajta állagmegóvó munkálatokat, ezért ráfért már a korróziómentesítés és a szakszerű újrafestés. Egy új tájékoztató tábla is készült, amely a szobormozdony múltját és műszaki adatait ismerteti.

(Forrás: MTI, fotó: Szikora Zsombor/MMKM)

Ez is érdekelhet:

Százéves a legendás magyar gőzmozdony, a Bivaly

Akit a mozdony füstje megcsapott… az valószínűleg egy ilyen gőzösbe szeretett bele.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés