A Debrecenben kiállított mozdonyt 1885-ben gyártották, és egészen 1979-ig szolgált.

Az 1880-as évek végére új tehervonati mozdonyokra volt szüksége a Magyar Államvasutaknak. Ennek nyomán indult el a 326-os sorozat gyártása, amely 1882 és 1898 között 497 példányban készült, és a leghosszabb ideig szolgáló magyar gőzmozdonytípussá vált. Bár eredetileg tehervonatok vontatására szánták, nagy emelkedésű hegyi pályákon személyszállító vonatok továbbítására is használták.

Az 1900-as évek elejétől kezdve a nagyobb állomásokon szinte kizárólag 326-os sorozatú mozdonyok végezték a tolatási munkákat.

Ilyen volt...

Debrecen vasútállomásának ikonikus látványossága, a 140 éves, 326.136-os pályaszámú gőzmozdony 1979-ben került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe, majd ugyanebben az évben a műtárgyat szobormozdonyként állították ki.

...ilyen lett

Utoljára 2011-ben végeztek rajta állagmegóvó munkálatokat, ezért ráfért már a korróziómentesítés és a szakszerű újrafestés. Egy új tájékoztató tábla is készült, amely a szobormozdony múltját és műszaki adatait ismerteti.

(Forrás: MTI, fotó: Szikora Zsombor/MMKM)

Ez is érdekelhet:

Százéves a legendás magyar gőzmozdony, a Bivaly

Akit a mozdony füstje megcsapott… az valószínűleg egy ilyen gőzösbe szeretett bele.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés