Hetvenöt évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit a ferihegyi repülőtér, amelyet 1950. május 7-én egy alacsonyan áthúzó Li–2-es avatott fel.

Terminálja felülnézetből repülőgépet formáz, a két irányítótorony jelképezi a hajtóműveit, a tranzitvárója mégis olyan volt, mint egy polgári lakás nappalija.

Hogyan lett a tervekből valóság? Milyen károkat okozott a második világháború? Hová indultak az első járatok a ferihegyi betonról? Mit kapott az utas az impozáns központi csarnokban és a tranzitváróban? Miért volt egy időben a vasárnap menetrenden kívüli nap? Milyen versenyeket tartottak a forgalmi előtéren?  És milyen építészeti kincseket rejt a történelmi épület? A Légiközlekedési Kulturális Központ a 70. évfordulóra készült videójából kiderülnek az 1-es terminál titkai.

(Fotók: Fortepan/Uvaterv)

Ez is érdekelhet:

Szalvétára rajzolt skiccből lett nyugat-európai színvonalú terminál Ferihegy 2

A nyolcvanas években mintaprojektnek számított a keleti blokkban.

Gépeltérítések, nyugati járatok és az első szovjet sugárhajtású utasszállító: 1956 Ferihegyen

1956 egészen más miatt kiemelt dátum a magyar történelemben, de a ferihegyi repülőtéren és a magyar légi közlekedésben is fontos változások történtek.

Annyira ciki a ferihegyi gyorsforgalmi út állapota a külföldiek előtt, hogy 2030-ban talán már elkészül a felújítása

Legkorábban 2026-ban kezdődik a kivitelezés, a környezetvédelmi eljárás viszont már megindult, és köz nélküli közmeghallgatást is tartanak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Megváltozott a Google ikonja

A Samsung előrukkolt a világ egyik legvékonyabb telefonjával

A következő számítógépet a fejünkön hordjuk majd

További cikkeink a témában
Itt az élő bizonyíték, hogy a jövő elkezdődött – és te is részese lehetsz
Hirdetés