Hetvenöt évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit a ferihegyi repülőtér, amelyet 1950. május 7-én egy alacsonyan áthúzó Li–2-es avatott fel.

Terminálja felülnézetből repülőgépet formáz, a két irányítótorony jelképezi a hajtóműveit, a tranzitvárója mégis olyan volt, mint egy polgári lakás nappalija.

Hogyan lett a tervekből valóság? Milyen károkat okozott a második világháború? Hová indultak az első járatok a ferihegyi betonról? Mit kapott az utas az impozáns központi csarnokban és a tranzitváróban? Miért volt egy időben a vasárnap menetrenden kívüli nap? Milyen versenyeket tartottak a forgalmi előtéren?  És milyen építészeti kincseket rejt a történelmi épület? A Légiközlekedési Kulturális Központ a 70. évfordulóra készült videójából kiderülnek az 1-es terminál titkai.

(Fotók: Fortepan/Uvaterv)

Ez is érdekelhet:

Szalvétára rajzolt skiccből lett nyugat-európai színvonalú terminál Ferihegy 2

A nyolcvanas években mintaprojektnek számított a keleti blokkban.

Gépeltérítések, nyugati járatok és az első szovjet sugárhajtású utasszállító: 1956 Ferihegyen

1956 egészen más miatt kiemelt dátum a magyar történelemben, de a ferihegyi repülőtéren és a magyar légi közlekedésben is fontos változások történtek.

Annyira ciki a ferihegyi gyorsforgalmi út állapota a külföldiek előtt, hogy 2030-ban talán már elkészül a felújítása

Legkorábban 2026-ban kezdődik a kivitelezés, a környezetvédelmi eljárás viszont már megindult, és köz nélküli közmeghallgatást is tartanak.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés