A Google AlphaGo névre keresztelt mesterséges intelligenciája öt meccsből álló játékban diadalmaskodott a Go-világbajnok Lee Sedol felett, akit a világ legjobb Go-játékosának tartanak.

Az viszonylag korán eldőlt, hogy az AlphaGo legyőzte ellenfelét, hiszen az első három meccset zsinórban a Google mesterséges intelligenciája nyerte, de a Go szabályai szerint az utolsó két játékot ennek ellenére is lejátszották, és nem hiába: a negyedik játékban ugyanis az AlphaGo "kiengedett", és a gép hibáját kihasználva a dél-koreai világbajnoknak sikerült szépíteni. Ekkor felvillant a reménysugár, hogy Sedol talán megtalálta a mesterséges intelligencia ellenszerét, de ez hiú ábránd volt, ugyanis az AlphaGo az ötödik játékot megint csak magabiztosan nyerte.

Az AlphaGo fölényéről sokat elárul, hogy Sedol a harmadik játék után úgy nyilatkozott, hogy az első meccset akkor sem tudta volna megnyerni, ha újrajátszhatná az egészet, egyben bocsánatot kért mindenkitől, amiért nem tudott jobb eredményt elérni.

A Google mesterséges intelligenciájának győzelme legalább akkora mérföldkőnek számít, mint amikor a DeepBlue 1997-ben megverte a regnáló sakkvilágbajnok Garri Kaszparovot, de a győzelem értékét növeli, hogy a Go sokkal összetettebb játék, amelynek annyi lehetséges variációja van, hogy mindeddig elképzelhetetlennek tűnt, hogy egy gép ilyen szinten el tudja sajátítani.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

További cikkeink a témában
Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre
Hirdetés