A felszerelést és a legénységet a hajóról a partra szállítani egy ideje már légpárnás járműveket használnak az Egyesült Államok hadseregében, de ötven évig ez a hatalmas négykerekű jelentette a megoldást.
1952-ben állt szolgálatba az amerikai hadsereg addig készült legnagyobb kétéltű járműve, a LARC-LX, amelynek az első éles bevetése 1967-ben volt Vietnamban, és csaknem ötven évig használták. A leszerelése után sem került mind bontóba, néhányat múzeumba vittek, de egy párat a mai napig hasznosítanak polgári célokra.
A száztonnás monstrum négy kerekét egyenként egy 7 literes, 265 lóerős hathengeres dízelmotor hajtja,
és a több mint ezer lóerős kombinált teljesítménnyel legfeljebb 32 km/órás sebességre képes szárazföldön, a két 1,2 méteres propellert hajtva pedig maximum 12 kilométert tesz meg óránként a vízen. Ha megpakolják, akkor csak egy kicsivel lassabb ennél.
A hajószerű járművel legfeljebb 100 tonnát lehet szállítani, jellemzően nehézgépeket, buldózereket vittek vele partra
a terület előkészítéséhez, de 12 méteres konténereket és harckocsikat is rakodtak vele. 200 katona is elfér rajta, ami inkább elméleti lehetőség volt, de kétségkívül látványos, ahogyan teljes felszerelésben megrohamozzák a járművet ezen a korabeli felvételen.
A konstrukció érdekessége, hogy mind a négy kereke külön kormányozható, ezért félig oldalazva is tud haladni, és jóval kisebb körön fordul meg, a 23 méteres fordulókör legalábbis jónak számít ahhoz képest, hogy a jármű 19 méter hosszú, 8 méter széles és 5 méter magas.
A kezelője a hátsó részén elhelyezett kabinból tudta irányítani, a 2,5 méteres kerekek cseréjéhez daru is kellett.
A négykerekű járművek megbízhatóbbak voltak, nem csaptak akkora zajt és nem kavarták fel úgy a homokot, mint a légpárnások,
azoknál meredekebb emelkedőkön tudtak felkapaszkodni, és jóval kevesebbet fogyasztottak, vízen 120, szárazföldön 240 kilométert mentek el egy tankolással. 1979-ben, bőven a légpárnások bevezetése után még 36-ot használtak belőlük.
2001-ben szerelték le az utolsót az amerikai hadseregből, de nem tűntek el teljesen.
A nashville-i autómúzeumban demonstrációs céllal rendszeresen lapítanak ki vele autókat, egy maine-i cégnél pedig a mai napig tengeri szállításra használják. Még eladót is találni 50 ezer dollár körüli áron, ami ugyan jelentős összeg, de hol kapni egyáltalán ekkora járművet, ami még kétéltű is?