Három amerikai légitársaság igényei szerint építették, legendás típus lett.

Az ötvenes évek vége felé már javában beköszöntött a jetkorszak, néhány éve süvítettek az ikonikus és pillanatok alatt népszerűvé váló Boeing 707-esek és DC–8-asok, amelyek gyorsan beváltak a hosszú távú, transzatlanti útvonalakon is. A légitársaságok azonban újabb igényekkel jelentkeztek a gyártóknál: kellett nekik egy a 707-esnél kisebb, gazdaságosan üzemeltethető repülőgép, amely nomádabb körülmények között, akár kisebb repülőtereken is képes a fel- és leszállásra, és alkalmas arra, hogy ráhordó járatokat teljesítsen a nagy, központi repülőterekre. A korszak három vezető amerikai légitársasága három különféle igénnyel állt elő.

Hogyan született a Boeing 727-es? Milyen területeken szerzett elsőséget? Milyen veszélyeket hordozott a lenyitható, hátsó lépcső és a hozzá tartozó ajtó? Milyen rejtély fűződik a legendás típushoz? És hogyan repültek hosszú távú útvonalakat az alapvetően regionális feladatokat ellátó géppel a korszak nagy légitársaságai? Ez is kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából.

Ez is érdekelhet:

Hat magyar nő reptetett el egy utasszállító repülőt Görögországba

Hat hölgy a személyzetben, száznyolcvan utas a fedélzeten. Egy izgalmas járat Kefalóniára, folyamatos verseny az idővel. Hogyan lesz a sportdiplomás trükkoperatőrből Boeing-kapitány?

(Nyitókép: a JAT jugoszláv légitársaság Boeing 727-ese a zürichi reptér fölött 1985-ben. Fotó: Eduard Marmet/Wikimedia)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Egy óriási aszteroida csapódhat a Holdba, akár szabad szemmel is látható lesz

Felvételen, ahogy az űrben lebeg Katy Perry

További cikkeink a témában
NN Ultrabalaton 2025: Minden, amit tudnod kell a nagy futás előtt
Hirdetés