Az orosz–ukrán háborúban megsemmisült a Mrija. Videós emlékezés.
Február végén egy hétig egymásnak ellentmondó hírek érkeztek az Antonov An-225-ösről.
Aztán kiderült, hogy az Álom valóban kiégett a Kijev melletti Gostomel repülőtéren.
A gép hossza 84 méter, szárnyfesztávolsága 88 méter volt, maximális felszállótömege 640 tonna, a belseje akár egy többvágányos metróalagút. Autóktól a mozdonyokon át az olajfúrótornyokig mindent szállítottak a fedélzetén. Az eredeti tervek szerint a szovjet űrsiklót, a Buránt és annak gyorsítórakétáját vitte volna a hátán, ám elkészülte után nem sokkal más szerepkört kellett találni, mivel a szovjet űrprogram leállt.
Hogyan épült meg ez az egyedülálló repülőgép? Hogyan üzemeltették, hogyan zajlott a földi kiszolgálása? Miért nem fejezték be a második példány építését? És hány száz rekordot döntött meg az óriások óriása? A Légiközlekedési Kulturális Központ videójában erről mesél Zainkó Géza, az Aeropark tárlatvezetője.
Ez is érdekelhet: