Kutyának sem kell már az iPod, a kultikus zenelejátszó hamarosan végleg eltűnhet a boltok polcairól.

Hogy mekkora a baj, jól jelzi, hogy az Apple teljes, 57,6 milliárd dolláros bevételéhez a zenelejátszó eladásai kevesebb mint egymilliárd dollárral járultak hozzá, ami ebben a kontextusban tulajdonképpen aprópénznek minősül. Az ünnepek előtti rohamban az Apple-termékek minden eddigi eladási rekordot megdöntöttek: iPhone-ból 51 millió, iPadből pedig 26 millió fogyott 2013 utolsó negyedévében, iPodból ugyanakkor csak hatmillió, ami 51%-os visszaesés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A visszaesés legfőbb oka, hogy a streaming alapú zenehallgató szolgáltatások fejlődésével az emberek zenehallgatási szokásai alapvetően megváltoztak, a csak wifi-kapcsolattal rendelkező iPod pedig nem tudja kiszolgálni ezeket a megváltozott igényeket. A hanyatlás másik oka a statisztikákból is világosan kitűnik: akinek van iPhone-ja, annak már nincs szüksége külön zenelejátszóra, márpedig a világon egyre több ilyen ember van.

A pocsék mutatókban komoly szerepe van annak is, hogy az Apple tavaly egyáltalán nem mutatott be új iPodot (ami mindig megdobja az eladásokat), ennek oka akár az is lehet, hogy a cég már lemondott a zenelejátszóról. Nem lenne különösebben meglepő, hiszen az Apple pénzügyi igazgatója, Peter Oppenheimer már 2009-ben is arról beszélt, hogy az mp3-lejátszó beolvasztása más Apple-termékekbe tudatos üzleti stratégia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
15% Naná, és nagyon keményen.
40% Igen, de menedzselhető.
45% Szerencsére nem.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés