Régen megszoktuk már, hogy minden olcsó telefonban ott lakozik egy drága telefon, eme rejtett funkció pedig jellemzően a magyar határt átlépve automatikusan aktiválódik, lásd a másfél éve bemutatott, belépőszintűnek szánt iPhone 5c-t, amihez ma sem nagyon jutsz hozzá 120 ezer forintnál olcsóbban. Így aztán nagyon megnyugodtunk, amikor a OnePlus One hivatalos magyarországi bemutatóján a cég társalapítója, Carl Pei bejelentette, hogy a 16 GB-os OnePlus One-t 94 ezer forintért rendelhetjük meg.

Persze, Kínában meg hetvenezer – mondhatnánk –, de minek mondanánk, amikor a drágábbik, 64 GB-os változat 105 ezer forintos ára még mindig nevetségesen alacsony, ahhoz képest, hogy egy ilyen telefonról van szó:

5,5 colos, full HD felbontású IPS kijelző
négymagos, 2,5 GHz-es Snapdragon 801 proci
Adreno 330 GPU
3 GB RAM
13 MP-es kamera
3100 mAh-os akkumulátor

Ha most azt mondod, hogy ez azért nem semmi, akkor nem fogalmazol meg teljesen eredeti véleményt: a OnePlus One tavaly tavaszi megjelenése óta legalább egymillióan mondták ugyanezt, így a kínai cégnek sikerült az, amiről sokszor a komolyabb gyártók is csak álmodoznak:

Egymillió eladott példány a bemutatkozás évében.

De hogyan sikerült egy teljesen ismeretlen, ráadásul kínai gyártónak, gyakorlatilag nulla hirdetési költséggel betörnie az okostelefon-gyártás élmezőnyébe? Ezt nagyjából a következőkkel lehet magyarázni:

  • Nem akarják magukat hülyére keresni a hardveren.

    Vagyis a telefonokat minimális haszonkulccsal adják tovább a felhasználóknak, és bár ez a tétel elsőre erősen PR-bullshit szagú, a One árcédulájára ránézve azonnal világossá válik, hogy igazat mondanak.
  • Szoftveresen is nagyon erősek.

    Bár a jó hardver sokat nyom a latba, hasonló ár-érték arányt legalább négy-öt kínai gyártó tud rajtuk kívül, amit viszont szoftveres oldalról művelnek, az nem csak a kínai telefonoknál, de az androidos telefonok között is egyedülálló. Bár egyelőre nem tudjuk, hogy a CyanogenMod leváltása a saját, Oxygen OS-re (mindkettő Android operációs rendszer alatt fut) pontosan milyen változásokkal jár, de nem valószínű, hogy a telefon bármit is veszített volna a használhatóságából.

  • Alig költenek marketingre.

    A OnePlus szerint a jó termék eladja magát, ezt pedig az eladásaik alapján nehéz lenne kétségbe vonni. Amikor meg mégis marketingeznek, akkor olyan lazán adják elő, hogy azt nem lehet nem szeretni, Barcelonában például a "lesz pia!" hívószóval invitálták meg az újságírókat egy zártkörű bemutatóra:

  • Az értékesítésből kihagyják a "középső embert".

    Vagyis a telefonokat közvetlenül a gyártótól lehet megrendelni a neten.

Ez Magyarországra is érvényes, vagyis a telefont a OnePlus honlapjáról tudod megrendelni, maximum négy napos kiszállítási idővel. Ez alapjáraton meghívásos alapon működik, de ha nincs meghívód, akkor sem kell kétségbe esni, mert minden héten kedd reggel 9-től szerda reggel 9-ig bárki megrendelheti a One-t, vagyis mától számolva elvileg összesen alig több, mint egy hetet kell várnod, hogy a kezedben tarthasd a saját OnePlus One telefonodat.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon