A hibrid meghajtású Urban Liner igazi áttörést hozhat a személyi légiszállításban, amit mi sem jelez jobban, mint hogy Varga Soma és két hallgatótársa nemrég megnyerte vele a NASA Design Challenge versenyét, így Langleyben prezentálhatták a tervüket az amerikai űrügynökség mérnökeinek.

A magyar, osztrák és német repülőmérnök-hallgatókból álló csapat (Varga Soma, Daniel Metzler, Christian Decher) feladata nem volt egyszerű, hiszen a kiírás szerint olyan gépet kellett tervezniük, ami mind károsanyag-kibocsátás, mind pedig zajterhelés szempontjából jóval környezetkímélőbb, mint a mai repülőgépek.

A győztes csapat tagjai a Zunum Aeróhoz hasonlóan hibrid megoldásban gondolkodtak, ám maga a koncepció egészen más, hiszen míg a Zunum Aero esetében egy benzinmotor termeli az áramot az elektromos motoroknak, addig az Urban Lineren található egy hagyományos, gázturbinás hajtómű, amit összesen hat elektromos motorral egészítettek ki.

Emellett az Urban Linernek a formaterve sem megszokott, a szuperkönnyű, kompozit anyagokból készült repülő már a törzs kialakításával is jelentős felhajtóerőt generál, így összességében nagyjából 60%-kal kevesebb üzemanyagra van szüksége, mint egy hagyományos gépnek, miközben akár 300 utast is képes szállítani.

Az biztos, hogy a figyelemreméltó megoldások nem maradnak észrevétlenek, hiszen az Urban Liner tervezői megnyerték a NASA és a Német Repülés- és Űrügyi Kutatóközpont által kiírt Design Challenge-et, így a terveiket az amerikai űrügynökésg főhadiszállásán, Langley-ben is bemutathatták egy egésznapos konferencia keretében.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Összedőlt egy 2,5 kilométeres baltimore-i híd, miután nekiment egy konténerszállító hajó

A középkategória csúcsa – kipróbáltuk a Redmi Note 13 Pro+ 5G-t

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés