2013 a nagy visszatérések éve lesz a sportkocsigyártók körében: nyolc év után újraéled a legendás Lotus Esprit, és talán végre valahára a Ferrari is bemutatja új, minden eddiginél erősebb szupersportkocsiját, ami a legújabb pletykák szerint az F150 névre fog hallgatni. A Jaguar majd negyven év után mutatja be a legendás E-type utódját, míg a Porsche és a Tesla inkább új vizek felé eveznek 2013-ban. Képes összeállításunk öt meghatározó sportkocsigyártó idei modelljeiről.

Ferrari

A Ferrari 2013-ban öt modellel kényezteti az arab olajsejkeket, meg azt a néhány másik szerencsést, akiknek telik a Pininfarina által tervezett egyedi sportkocsikra. A Porschével ellentétben az olaszok továbbra sem érzik szükségesnek, hogy nyissanak a halandó emberek felé, legolcsóbb kocsijuk, a California ára is negyvenmillió forint környékén kezdődik. Az ötösfogat év közben hatra bővülhet, hiszen a Ferrari minden bizonnyal még az idén bemutatja az Enzo utódjának kikiáltott új szupersportautót. A hibrid hajtású F150-ben a hírek szerint nem kevesebb mint 800 lóerő fog ágaskodni.

Porsche

A Porsche jelenlegi üzletpolitikájára jellemző, hogy az év nagy durranása nem egy versenyautókat megszégyenítő utcai gladiátor, hanem egy crossover lehet, a Panamera modellkínálatába pedig még az idén megérkezhet a családbarát Sport Turismo kombi. Persze a német virtusnak megfelelően a bőséges motorkínálatból a leggyengébb sem adja 200 lóerő alá, így a hétvégi apukák még mindig egy teljes értékű sportkocsit kapnak, egyre megfizethetőbb áron. Nem mindenkinek ürül ki a pénztárcája azonban, ha megszerez egy ilyen vadat. Egy-egy Pokerstars csillag gyakorlatilag hetente vehet(ne) egyet magának, ha megy a szekér. Dario Minieri volt az első pókeres, aki kiváltotta a lojalitásprogramból a Porsche Caymant, FPP pontokért! Össze is lehet pókerezni, amint látjuk.

Jaguar

Miközben a legtöbb gyártó az eddiginél erősebb modellekkel jelentkezett, a brit luxussportkocsi-gyártó inkább lefelé terjeszkedett: az XF, az XJ és az XK modelleket is belépőszintű motorokkal frissítették, a kevesebb lóerő pedig az autók árában is tükröződik. Az igazi újdonság viszont az F-type, amely majdnem negyven év után követi az azóta legendássá vált Jaguar E-type-ot.

Lotus

A Lotus Toyota motorral szerelt autói ugyan többnyire nem emlegethetők egy lapon a Ferrari és Porsche bivalyerős járműveivel, de a pesti garzon áráért megvehető modellek sokaknak meghozzák a kedvét egy kis versenyautózáshoz. Az idei év nagy visszatérője, az Esprit viszont biztosan nem okoz csalódást még a legádázabb lóerőfüggőknek sem, a legendás sportautó minden jel szerint méltó folytatása lesz az 1977-től 2004-ig gyártott elődjének.

Tesla

Az elektromos sportkocsikat gyártó Tesla modellkínálata gyökeres változáson ment át idén, hiszen öt év után nyugdíjba küldték egy szem Roadsterüket, hogy a szélesebb közönség számára is praktikus szedánnal és crossoverrel újítsák meg a kínálatot. A húzás bejött, a hírek szerint a Model S-re már most egyéves várólista van, az idén érkező Model X-ből pedig már megjelenése előtt 40 millió dollárt kaszált a kaliforniai gyártó.

Tovább:
Hókotrás, ahogy Magyarországon még nem láttad
Az 1602-estől az i3-ig – Az elektromos BMW-k negyven éve
Az Autórovat legfrissebb hírei

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon