2013-ban 800 lóerős hibrid Ferrari és benzineseket megszégyenítő elektromos Tesla is borzolja a kedélyeket. Meghatározó sportkocsigyártók idei modelljei.

Ferrari

A Ferrari 2013-ban öt modellel kényezteti az arab olajsejkeket, meg azt a néhány másik szerencsést, akiknek telik a Pininfarina által tervezett egyedi sportkocsikra. A Porschével ellentétben az olaszok továbbra sem érzik szükségesnek, hogy nyissanak a halandó emberek felé, legolcsóbb kocsijuk, a California ára is negyvenmillió forint környékén kezdődik. Az ötösfogat év közben hatra bővülhet, hiszen a Ferrari minden bizonnyal még az idén bemutatja az Enzo utódjának kikiáltott új szupersportautót. A hibrid hajtású F150-ben a hírek szerint nem kevesebb mint 800 lóerő fog ágaskodni.

Porsche

A Porsche jelenlegi üzletpolitikájára jellemző, hogy az év nagy durranása nem egy versenyautókat megszégyenítő utcai gladiátor, hanem egy crossover lehet, a Panamera modellkínálatába pedig még az idén megérkezhet a családbarát Sport Turismo kombi. Persze a német virtusnak megfelelően a bőséges motorkínálatból a leggyengébb sem adja 200 lóerő alá, így a hétvégi apukák még mindig egy teljes értékű sportkocsit kapnak, egyre megfizethetőbb áron. Nem mindenkinek ürül ki a pénztárcája azonban, ha megszerez egy ilyen vadat. Egy-egy Pokerstars csillag gyakorlatilag hetente vehet(ne) egyet magának, ha megy a szekér. Dario Minieri volt az első pókeres, aki kiváltotta a lojalitásprogramból a Porsche Caymant, FPP pontokért! Össze is lehet pókerezni, amint látjuk.

Jaguar

Miközben a legtöbb gyártó az eddiginél erősebb modellekkel jelentkezett, a brit luxussportkocsi-gyártó inkább lefelé terjeszkedett: az XF, az XJ és az XK modelleket is belépőszintű motorokkal frissítették, a kevesebb lóerő pedig az autók árában is tükröződik. Az igazi újdonság viszont az F-type, amely majdnem negyven év után követi az azóta legendássá vált Jaguar E-type-ot.

Lotus

A Lotus Toyota motorral szerelt autói ugyan többnyire nem emlegethetők egy lapon a Ferrari és Porsche bivalyerős járműveivel, de a pesti garzon áráért megvehető modellek sokaknak meghozzák a kedvét egy kis versenyautózáshoz. Az idei év nagy visszatérője, az Esprit viszont biztosan nem okoz csalódást még a legádázabb lóerőfüggőknek sem, a legendás sportautó minden jel szerint méltó folytatása lesz az 1977-től 2004-ig gyártott elődjének.

Tesla

Az elektromos sportkocsikat gyártó Tesla modellkínálata gyökeres változáson ment át idén, hiszen öt év után nyugdíjba küldték egy szem Roadsterüket, hogy a szélesebb közönség számára is praktikus szedánnal és crossoverrel újítsák meg a kínálatot. A húzás bejött, a hírek szerint a Model S-re már most egyéves várólista van, az idén érkező Model X-ből pedig már megjelenése előtt 40 millió dollárt kaszált a kaliforniai gyártó.

Tovább:
Hókotrás, ahogy Magyarországon még nem láttad
Az 1602-estől az i3-ig – Az elektromos BMW-k negyven éve
Az Autórovat legfrissebb hírei

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Veszélyesen süllyed több tucat kínai nagyváros

Ha ott van ő, egyszerűen nem lehet senki vagy semmi másra nézni

Kerti tavat szeretnél? Képbe hozunk sok részlettel, hogy aztán könnyen megépíthesd

További cikkeink a témában