Hat plusz egy sportautó, amelyek mind ugyanabból a célból születtek: hogy megdöntsék a Bugatti Veyron megdönthetetlennek hitt, 431 km/h-s sebességrekordját.

  1. 7 / 7

    TranStar Dagger GT

    • Teljesítmény 2000–2500 lóerő
    • Végsebesség 507 km/h
    • Ár egymillió dollár
    • Gyorsulás (100 km/h-ra) 1,2 másodperc
    • Motor 10,35 literes, ikerturbós V8
    • Tömeg 1100 kilogramm

    Ha valamit nagyon irigylünk a Transtar Racingtől, az a határtalan optimizmusuk, hiszen ha a számításaik bejönnek, akkor a Dagger GT-vel nem csak a csatát nyerik meg, de az egész sebességrekord-háborút is nagyon hosszú időre eldöntik.

    A többek között korábbi Nasa-mérnökök és a Saleen S7 dizájnere által tervezett,  2000–2500 lóerős motorokkal készülő sima Dagger GT-k mellett a Transtar egy kifejezetten a rekorddöntésre felkészített autót is készíttet a brutális tuningverdáiról ismert Nelson Racing Engine-nel, akiknek 2700 lóerő és 507 km/h-s sebességet kéne előcsalogatniuk a sportkocsiból, miközben egy másik autóval a Nissan Project Zed 1,2-es gyorsulását (igen, 100 km/h-ra) döntenék meg (egy harmadikkal meg a nürburgringi körrekordot, csak hogy teljes legyen a kör).

    Hogy a hihetetlennek tűnő tervek összejöhetnek-e, az egyelőre erősen kérdéses, de figyelembe véve, hogy a Dagger GT-ről az elmúlt években rendre csak animációkat láttunk, mi inkább a nem felé hajlunk.

  2. 6 / 7

    Weber Faster One

    • Teljesítmény: 1200–1600 lóerő
    • Végsebesség: ~420 km/h
    • Ár: 1,5 millió dollár
    • Gyorsulás: 2,5/6,6/16,2 másodperc
    • Motor: hétliteres V8
    • Tömeg: 1250 kilogramm

    A korábbi Forma–1-es mérnökökből verbuválódott csapat tavaly márciusban nagy dérrel-dúrral harangozta be a Veyron-verőnek kikiáltott kocsit, azóta viszont nagy a csönd a Weber háza táján. Vihar előtt csend – mondhatnánk erre, hiszen az 1200 lóerős kocsi 1:1-es teljesítmény-tömeg aránya már önmagában is elég letaglózó, de a hírek szerint a kocsiból készülne egy még erősebb, 1600 lovas változat is, amely a LaFerrarihoz hasonló KERS villanymotort is kapna.

    Ha a Weber Faster One valaha elkészül, akkor biztosan egyike lesz a leggyorsabbaknak – erre a korábbi BMW és Sauber Petronas F–1-es csapatoktól érkező mérnökök a garancia –, de hogy az egyelőre csak látványterveken látott kocsiból lesz-e valami, az még a jövő zenéje.

  3. 5 / 7

    SSC Tuatara

    • Teljesítmény 1369–1724 lóerő
    • Végsebesség 443 km/h
    • Ár 1,5 millió dollár
    • Gyorsulás (100 km/h-ra) 2,3 másodperc
    • Motor hétliteres, ikerturbós V8
    • Tömeg 1250 kilogramm

    Ha van olyan gyártó, amelynek tényleg elhisszük, hogy le tudja győzni a Bugattit, az a Sheby SuperCars, hiszen a Veyron diadalmenete előtt hosszú évekig az SSC Ultimate Aero tartotta a sorozatgyártott autók sebességrekordját. Az amerikai gyártó legújabb modelljét, a Tuatarát látszólag már semmi sem gátolhatja meg a trónfosztásban, hiszen a kocsiba kerülő 1369 és 1724 lóerős motor már túl van a teszteken, a tökéletes aerodinamikára pedig az SSC neve éppen elég garanciát jelent – ha ők azt mondják, hogy a kocsi 443 km/h-val fog menni, akkor az valószínűleg úgy is lesz.

  4. 4 / 7

    Koenigsegg One:1

    • Teljesítmény: 1360 lóerő
    • Végsebesség: 450 km/h
    • Ár: ~2 millió dollár
    • gyorsulás (400 km/h-ra): 20 másodperc
    • motor: ötliteres, ikerturbós V8-as
    • tömeg: 1360 kilogramm

    Az SSC-nél biztosan félrenyeltek, amikor kiderült, hogy a leggyorsabb szupersportautó címére ősi riválisuk, a Koenigsegg is bejelentkezett, akik a Genfi Autószalonon bemutatkozó új modelljüket jelzésértékűen a kocsi teljesítmény-tömeg arányáról nevezték el. Ez számszerűsítve 1360 kilogrammot és 1360 lóerőt jelent, amit a svéd varázslók az Agera ötliteres V8-as motorjából bányásztak elő turbófeltöltőkkel és – feltehetőleg – nem kevés fekete mágiával.

    A svédek nem akartak túl nagyot harapni – mindössze hét km/h-val ígérték túl az amerikai riválist, akiknek egyetlen szerencséje, hogy a bámulatos One:1-ból összesen hat darab készül, így a Guinness által elismert sorozatgyártott autók sebességrekordját nem fogja tudni megdönteni.

  5. 3 / 7

    Hennessey Venom GT2

    • Teljesítmény 1500 lóerő
    • Végsebesség 460 km/h
    • Ár 1,25 millió dollár
    • Gyorsulás (100 km/h-ra) 2,5 másodperc
    • Motor hétliteres, ikerturbós V8-as
    • Tömeg 1250 kilogramm

    És hogy mit szól a többiek ambiciózus terveihez John Hennessey, akinek Venom GT-je nem hivatalosan egyszer már legyőzte a legyőzhetetlennek hitt Veyront? Hát azt szólja, hogy épít egy a jelenleginél is gyorsabb sportkocsit, amelynek szintén jó esélye van rá, hogy a leggyorsabb sorozatgyártott autó legyen a világon.

    Hogy a tervezett 460 km/h-s végsebesség megvalósul-e, azt még nem tudhatjuk, ami viszont biztos, hogy a Venom GT 2 (vagy bárhogy is hívják) elődjéhez hasonlóan rendesen megosztja majd az autórajongókat, akiknek egy része azt fogja állítani, hogy az enyhén módosított Lotus Elise kasztniba bepréselt két turbófeltöltővel megtolt, 1500 lóerős Chevy LS V8 small block egyszerűen csalás. Mi meg azt állítjuk, hogy legfeljebb annyira csalás, mint Caroll Shelby legendás Cobrája, dehát – ahogy mondani szokták – haters gonna hate.

  6. 2 / 7

    Vector WX8

    • Teljesítmény 750–2000 lóerő
    • Végsebesség 480 km/h
    • Ár -
    • Gyorsulás (100 km/h-ra) 2,3 másodperc
    • Motor 7,8 literes, dupla kompresszoros V8-as és tízliteres, ikerturbós V8-as
    • Tömeg -

    Egy ilyen listáról természetesen nem hiányozhat a nagyotmondás bajnoka, Gerald Wiegert sem, aki annyit már egész biztosan letett az asztalra, hogy a készülő autójának szerényen alkotott egy teljesen új kategóriát: ez lett a HPRV, vagyis Hyper-Performance Road Vehicle - magyarul hipersportautó. Ez a megjelölés teljesen ráillene a WX8 csúcsváltozatára, amelynek végsebessége a 2000 lóerős, duplaturbós motorral elérné a 480 km/h-t is, de az elődjéből kiindulva (a Vector W8 200 km/h felett tulajdonképpen életveszélyes volt) talán mindenki jobban járna vele, ha az autó soha nem készülne el.

  7. 1 / 7

    Bugatti Veyron 2

    Amíg a többi gyártó egymást túllicitálva próbálják szóban és írásban bizonygatni, hogy a következő kocsijuk jobb lesz a Veyronnál, a franciák kényelmesen hátradőlve nézik a csetepatét, és néha nagy kegyesen csepegtetnek egy-két új információt a Veyron utódjáról. Amit – ha hihetünk a Bugatti elnökének – nem is Veyronnak fognak hívni, és nem is lesz olyan gyors, mint a Veyron, de talán éppen ezért nem is lesz olyan hatalmas anyagi bukás a Bugattit birtokló Audinak, mint a verhetetlen szupersportautó. Bár a kocsiról egyelőre semmit sem árultak el, valószínűtlennek tűnik, hogy a Bugatti sokáig hagyná a sarokban porosodni a Veyron brutális, négyturbós W12-es motorját, tehát kompakt városi kisautóra azért továbbra se nagyon számítsunk a franciáktól.

    Ha érdekel, melyek voltak a tavalyi év leggyorsabb autói, itt megnézheted.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában