Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Bugatti Veyron megint megúszta. Hiába lépi át könnyedén a Koenigsegg One:1 a 440 km/h sebességet is, az már biztos, hogy soha nem lesz a világ leggyorsabb sorozatgyártott autója. Hogy miért? Mert akkor ez lenne az utolsó Koenigsegg.

Nem lett volna csúnya búcsú, hiszen a Koenigsegg alapításának huszadik évfordulójára a svédek olyan autót készítettek, amely jelenleg biztosan a legjobb a maga kategóriájában: az például egészen megmagyarázhatatlan, hogyan tudtak 1360 lóerőt előkapni az ötliteres V8-as motorból, amivel sikerült 1:1-re kihozniuk az autó teljesítmény-tömeg arányát (innen a talányos név).

Ezek után már nem is annyira hihetetlen, hogy a Koenigsegg szerint a One:1 mindössze húsz másodperc alatt éri el a 400 km/h tempót, és ha ez nem lenne elég, a végsebessége jóval 440 km/h fölött van. Mennyivel is megy a Bugatti Veyron Super Sport? 331-gyel. Akkor most mi van?

Az van, hogy a szupersportautó-gyártás olyan vastagon veszteséges biznisz, hogy a Bugattit birtokló Volkswagen-csoportnak például minden egyes Veyron legyártása nagyjából másfél milliárd forintos veszteséget okoz, amivel a Veyron nem csak a leggyorsabb autó, de minden idők legnagyobb autóipari bukása is egyben. Hát ez az, amit a világ egyik legnagyobb autógyártója a presztízsre és a Veyronban megjelenő fejlesztések hosszútávú hasznára hivatkozva le tud nyelni, egy apró svéd manufaktúra viszont nem.

A Genfi Autószalonon bemutatkozó One:1-ból összesen hat darab készül, ami pontosan huszonnégy darabbal kevesebb annál, mint amennyi a Guinness szabályai szerint ahhoz kéne, hogy sorozatgyártott autóról beszélhessünk. Néhány héttel ezelőtt a Hennessey is részben ugyanezen bukott el, ők 29 Venom GT-t gyártottak, bár az új sebességrekordjuk nem csak emiatt nem lett hivatalos.

Szóval a Bugatti megúszta – legalább is egyelőre, hiszen idén még rengeteg jobbnál jobb szupersportautót várunk, többek között az SSC Tuatarát vagy a Weber F1-gyet, amelyek szintén nem a gazdaságos fogyasztásukkal próbálnak meg rajongókat szerezni maguknak.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.