Szinte mi kérünk elnézést a Ferrari helyett, hiszen az olasz csapat vezetése már-már sportot űz belőle, hogy ha valami nem tetszik nekik, azonnal kijátsszák a "kiszállunk az F1-ből" kártyát, hátha ezzel sikerül nyomást gyakorolniuk az FIA-ra. Most viszont kicsit más a helyzet.
Azt gyorsan szögezzük le, hogy a Forma–1 legsikeresebb csapata 1950, vagyis a sorozat hivatalos indulása óta még egyszer sem szállt ki az F1-ből, ugyanakkor a hosszú évek alatt szinte tökélyre fejlesztették az ezzel való fenyegetőzést. Pláne az elmúlt években, amióta az istálló látványosan szenved.
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke most éppen a Wall Street Journalnak panaszkodott egy sort, többek között olyanokat mondott, hogy:
- A nézők izgalmakat akarnak látni, az senkit sem érdekel, hogy a pilóták milyen ügyesen tudnak spórolni a benzinnel vagy a gumikkal
- A 2014-es szabályok a hibrid motorokkal és a limitált motorszámmal úgy, ahogy van hülyeség
- A Ferrarinak egyáltalán nem jó, hogy az új motorokat idény közben nem lehet fejleszteni, így esélyük sincs az előrelépésre
- A Forma-1 nem működik
Az utóbbi megjegyzés azért is ijesztő, mert a hírek szerint a Ferrari éppen a hétvégén készül bejelenteni, hogy visszatérnek a Le Mans-i 24 órás verseny legmagasabb osztályába, vagyis az LMP1-be, ez pedig egy teljes stratégia-váltást is jelezhet. Igaz, ugyanezzel már 2009-ben is fenyegetőztek, és akkor végül semmi sem lett a dologból.
A baljós előjelek ellenére mi azért nem nagyon félünk tőle, hogy a Ferrari tényleg dobbant, hiszen azt feltehetőleg az FIA sem szeretné kipróbálni, hogy a sorozat túlélné-e a legnépszerűbb csapat elvesztését, Montezemolo részéről pedig az ezzel való fenyegetőzés valószínűleg csak a szokásos sportdiplomácia része, amivel talán sikerül kicsikarnia néhány számukra kedvező változtatást a 2015-ös szabálykönyvben.
(Fotó: Jim Watson; Dimitar Dilkoff/AFP)