A nem hivatalos képek alapján az új Mustang határozottan szakít az előző generáció retrós irányvonalával, leginkább a Mondeo sportkupé változatára emlékeztet.

Az biztos, hogy az előző generáció retrós irányvonalával határozottan szakító autó sokkal modernebb és európaibb megjelenésű lesz elődjénél –  annyira, hogy a képeken mintha csak a Mondeo sportkupé változatát (vagy ha úgy tetszik, egy sorozatgyártásra érett Ford Evos Conceptet) látnánk, amelyet korábban több kritika is ért túlzottan aston martinos megjelenése miatt.

Az új Mustangon szinte nem is találunk olyan elemet, amely ne változna meg teljesen az előző generációhoz képes: az Aston Martinokat idéző hűtőrács mellett a fényszórókat és a lökhárítót is teljesen újrarajzolták, és a sima Mustangoknál az oldalsó ködlámpának is búcsút inthetünk. Ehhez képest tervezői bravúr, hogy az új Mustang karakterében valahogy mégis emlékeztet az előző generációra, a váltás közel sem olyan radikális, mint például a harmadik és negyedik generáció között volt.

A JC Design ennél is tovább ment, és megpróbálták elképzeli, milyen lesz a következő generációs Mustang csúcsváltozata, vagyis az új Shelby GT500 (ez látható a nyitóképen). A sima Mustanghoz képest a ködlámpák itt megmaradnának, bár a renderelt képről nekünk fájóan hiányoznak a Shelbykre jellemző nagy szellőzőnyílások a motorháztetőről.

A hatodik generációs Mustangról technikai szempontból egyelőre kevés konkrétum szivárgott ki, de az már biztosnak tűnik, hogy az eddigi 3,7 literes, 309 lóerős V6-os és ötliteres, 426 lóerős V8-as motorválaszték egy új, nagyjából 335 lóerős, 2,5 literes Ecoboost erőforrással bővül, amely a szintén jövőre érkező Ford Focus RS-ben mutatkozik be először.

(Fotó: The Smoking Tire, JC Design, AmericanMuscle, Wild-Speed.com)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában