Bye-bye SLS AMG, reszkess Porsche és Jaguar! A Mercedes új sportautója maga az 510 lóerős tökéletesség.

Bátor húzás volt a Mercedes részéről, hogy az AMG GT leleplezését rászervezték az új iPhone bemutatójára, de elég egy pillantást vetni az SLS AMG utódjára, hogy rájöjjünk, miért nem érdekelte ez a németeket. Erről a kocsiról még nagyon sokat fognak beszélni a következő hónapokban, években.

Hogy ki a konkurencia, az nem is lehetne nyilvánvalóbb, hiszen az AMG GT úgy néz ki, mintha a tervezők egybegyúrták volna az SLS AMG, a Porsche 911 és a Jaguar FType legjobb részeit, aztán az egészet tökéletesre csiszolták volna.

Az új kocsi nem csak megjelenésében emlékeztet a Porsche és Jaguar büszkeségeire, de teljesítményben sem marad el tőlük: mindkét modellben egy négyliteres, ikerturbós V8-ast találunk, amely az alapváltozatban 462, a GT S-ben pedig 510 lóerős teljesítményre képes. A mindössze 1540 kilogrammos AMG GT így kereken négy másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 304 km/h, a harminc kilogrammal nehezebb GT S-nél ezek az értékek 3,8-ra valamint 310-re módosulnak.

A GT S nem csak teljesítményben, de felszereltségben is különbözik az alapváltozattól, az elektronikusan záró differenciálmű, a háromfokozatú aktív lengéscsillapító, a nagyobb fékek és a szélesebb gumik is mind az alapfelszereltség részét képezik. (A galéria kattintásra megnyílik nagyban).

Hogy mennyi az annyi, arról egyelőre nem nyilatkozott a Merci, de tekintve, hogy az AMG GT a 911 és FType közvetlen konkurenciájának készült, valószínűleg árban is egy hasonló, harmincnéhány milliós szintet fognak belőni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában