Bye-bye SLS AMG, reszkess Porsche és Jaguar! A Mercedes új sportautója maga az 510 lóerős tökéletesség.
Bátor húzás volt a Mercedes részéről, hogy az AMG GT leleplezését rászervezték az új iPhone bemutatójára, de elég egy pillantást vetni az SLS AMG utódjára, hogy rájöjjünk, miért nem érdekelte ez a németeket. Erről a kocsiról még nagyon sokat fognak beszélni a következő hónapokban, években.
Hogy ki a konkurencia, az nem is lehetne nyilvánvalóbb, hiszen az AMG GT úgy néz ki, mintha a tervezők egybegyúrták volna az SLS AMG, a Porsche 911 és a Jaguar F–Type legjobb részeit, aztán az egészet tökéletesre csiszolták volna.
Az új kocsi nem csak megjelenésében emlékeztet a Porsche és Jaguar büszkeségeire, de teljesítményben sem marad el tőlük: mindkét modellben egy négyliteres, ikerturbós V8-ast találunk, amely az alapváltozatban 462, a GT S-ben pedig 510 lóerős teljesítményre képes. A mindössze 1540 kilogrammos AMG GT így kereken négy másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 304 km/h, a harminc kilogrammal nehezebb GT S-nél ezek az értékek 3,8-ra valamint 310-re módosulnak.
A GT S nem csak teljesítményben, de felszereltségben is különbözik az alapváltozattól, az elektronikusan záró differenciálmű, a háromfokozatú aktív lengéscsillapító, a nagyobb fékek és a szélesebb gumik is mind az alapfelszereltség részét képezik. (A galéria kattintásra megnyílik nagyban).
Hogy mennyi az annyi, arról egyelőre nem nyilatkozott a Merci, de tekintve, hogy az AMG GT a 911 és F–Type közvetlen konkurenciájának készült, valószínűleg árban is egy hasonló, harmincnéhány milliós szintet fognak belőni.