A Jamiroquai extravagáns fejfedőiről híres frontembere huszonötmillió eladott lemezzel a háta mögött egy Bentley S1 Contintental Dropheaddel jár tejért, a Top Gear tesztpálya leggyorsabb celebje, szeretné, ha minél több gyerek látna Lamborghini Miurát, Ferrari Enzóján pedig valahogy mindig elkopnak a hátsó kerekek, ezért egy számot is írt róla. Jay Kay kollekciójából szemezgettünk.

Első autóját, egy 1972-es BMW 1602-t egy idős nénitől vette 22 ezer kilométerrel. Ez később a zenekaron belül kétszer is gazdát cserélt, ám végül győztek az érzelmek: Jay visszavásárolta. Azóta is a garázsában áll, Coco Chanel Mercedes 600 Pullmanja mellett. A Mercedes fenntartási költsége is a divat- – és egyéb – diktátorok pénztárcájához mért: csak a légkondicionáló gombja hétezer fontba kerül. A Mercedes-flottát egy gyönyörű 300SL Roadster erősíti, valamint egy AMG G-osztály (amivel össze is szedett egy féléves eltiltást Skóciában gyorshajtásért), míg az örök konkurens BMW Jay első autójának csúcsmodelljével, a 2002 Turbóval is képviselteti magát. Meg persze egy modern Rolls–Royce Phantommal. Hétköznap mégis a harmadik német gyár autója kerül elő, egy lila Audi RS6.

Ami az olaszokat illeti, a legkisebbel kezdem: a kanárisárga Fiat 1000 Abarth Jay szerint egy csibész. Az biztos, hogy nem kell úgy félteni, mint a mindössze két példányban gyártott, Pietro Frua-karosszériás Maserati A6 G2000-et. A fekete GT állapotát mutatja, hogy simán megnyerte a 2007-es Salon Prive Concours D'Elegance-t. De Jay nem dísznek veszi az autókat, ezért a Maseratival is indul néha veteránversenyeken. A Lamborghini Miura legjobb verziójából, az SV-ből csak hét jobbkormányos példány készült. Könnyű kitalálni, kié az egyik. Jay nagy Miura-rajongó, és a Top Gearben azt is kifejti, utálja azokat, akik elzárják autóikat a gyerekek szemei elől.

Arra, hogy Jay szívesen használja is az autóit, mi sem jobb példa, minthogy anyám belefutott pár hónapja Londonban, amint épp Ferrari F40-e mellett beszélgetett két hölggyel. ”A sztár roppant kedves volt” – fogalmazhatnék, ha ez a cikk a Blikkbe menne.

(Fotó: Petrány Erika)

Az F40 persze csak egy a sok Ferrari közül. Jay Kay leghíresebb autója kétségkívül a "V17 JET" rendszámú fekete Ferrari Enzo, melyről még számot is írt a Jamiroquai 2005-ös Dynamite című albumára. Ezenkívül egy 550 Maranello és egy ideig egy fehér Scuderia 16M is utat talált garázsába. A Lamborghinik száma szerényebb, a Miura mellett Jaynek csak egy Lambója volt, az viszont annál különlegesebb. A Diablo SE30 a gyár harmincadik évfordulójára készült, mindössze 150 példányban. A könnyített, szinte versenyre kész modell hangját még hallhatjuk a Travelling without moving című szám elején, ám a Cosmic Girl klipjében már nem ez szerepel: Jay kölcsönadta, az illető összetörte, a biztosító pedig gazdasági totálkárnak nyilvánította.

Tekintettel arra, hogy Jay egy ötszáz éves, 11 hálószobás közép-angliai kastélyban él, nem csoda, hogy a gyűjtemény része egy Aston Martin DB5 is. Mindenki szeret James Bondot játszani, legújabb szerelmei mégsem a modern Astonok, sokkal inkább a Porschék. Először egy fekete 356 Speedstert vett, majd egy 1973-as Carrera RS-t, ami csodák csodájára egy klipben is feltűnt a "G-JKAY" regisztrációs Robinson R44-es helikoptere mellett. A sort egy 911 GT3 RS zárja, amit modern klasszikusnak tart.

Az évek során persze sokszor lencservégre kapták más autókkal is. A BBC-be egy Aston Martin V8-cal ment, és két különböző Ferrari 250 GT-vel is látták. Az autózáson és repülésen túl néha kétkeréken is el lehet csípni, egy Rizla-matricás Suzuki GSXR-600-zal. Hogy most pontosan milyen járművek vannak a garázsában, nem tudni.

Az viszont biztos, hogy a kalapmániás zenész gyűjteménye nem holmi újgazdag ficsúr bevásárlótúrájának eredménye. Inkább hozzáértő rajongásról árulkodik, valamint arról, hogy érdemes foglalkozni a jazz-zel és funkyval.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon