Az utolsó Zondaként beharangozott Revolucion mellőzi a forradalmi technikai újításokat, és inkább a teljesítményével lázad: az 1999 óta gyártott autó még sosem volt ennyire erős.

A Revolucion ironikus módon eléggé híján van a forradalmi megoldásoknak, még egy vacak villanymotort sem találunk benne, cserébe viszont minden idők legerősebb Zondája gördült le a gyártósorról, amiben a használtan még mindig megvásárolható Merci CLK–GTR-ből származó hatliteres V12-es motor 811 lóerősre húzott változatát találjuk. A szénszálas kasztninak és a karbon-titánium váznak köszönhetően mindössze 1070 kilogrammos kocsi erő/tömeg aránya így kiemelkedően jó lett, és bár az autó teljesítményéről még semmit sem tudunk, a nehezebb és gyengébb Zonda R 2,7-es gyorsulásából és 350-es végsebességéből kiindulva sok jóra számíthatunk a Revoluciontól. Mondjuk egy új Nordschleife-körrekordra, bár a Zonda R-rel elért, nem hivatalos 6:47-es időt a McLaren P1 elég vastagon túlszárnyalta időközben.

A nagyobb sebességhez több leszorítóerő is kell, ezért a mérnökök kívülről is megdolgozták a Zondát, elöl egy új légterelővel, hátul pedig függőleges vezérsíkkal és az F1-es DRS-hez hasonló nyitható hátsó szárnnyal gazdagítva a kocsit.

Bár az „utolsó Zonda” fordulat lassan elcsépeltebb lesz, mint egy omegás búcsúkoncert (a 2010-es Uno óta az összes Zondát ezzel a fordulattal reklámozták), a Revolucion mindenképpen méltó lezárása lenne a sportautó 15 éves történetének. Csak azt sajnálhatjuk, hogy mindössze öt darabot gyártanak belőle, így már akkor sem lenne esélyünk venni egyet, ha véletlenül éppen lapulna 2,8 millió dollár (630 millió forint) a zsebünkben.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon