Ez a ma az EU-ban futó autók számának csaknem tizede.
Az Európai Bizottság klímaváltozás elleni tervei között szerepel, hogy 2030-ra, tehát tíz év múlva az EU útjain futó autók között legalább 30 millió elektromos kocsi legyen. Az adat egy olyan stratégiai dokumentumból származik, melyet a jövő héten mutat be hivatalosan a Bizottság, de a vázlatok valahogy kiszivárogtak a sajtóhoz.
Jelenleg mintegy 315 millió autó közlekedik az EU-ban, ezek közül mindössze 1,4 millió a villanyautó, vagyis a jelenlegi állomány meghússzorozását szeretnék elérni. A tervek nem csak szavak, az autóipar kezdheti felkötni a gatyáját, mert az EU-s emissziós normák következő szigorítását személyautókra és kishaszonjárművekre már jövő év júniusára ki akarja dolgozni a Bizottság, a nehéz teherautók szabályozásában pedig 2022-ben jönnek az új határértékek.
A közlekedés zöldítése nem csak az autókat érinti. A nagysebességű vasúti forgalom teljesítményét meg szeretné duplázni az Unió vezetése és cél a 300 kilométeren belüli városok közötti közlekedés karbonsemlegességének megteremtése is.
A dokumentum említi azt is, hogy 2035-ben már várhatóan kereskedelmi forgalomba kerülnek a CO2-kibocsátás-mentes nagy repülők és hajók is. Az évszázad közepére pedig a vasúti áruszállítás teljesítményének megduplázásáról, a nagysebességű vasúti forgalom megháromszorozásáról szólnak a tervek.
Az EU általános CO2-semlegességi programjának főszáma 2030-ra a kibocsátás 1990-es emissziós szintjének 55%-ára csökkentése.
(Forrás: Automotive News Europe)