Az Európai Unióban már kitűzték, hogy mikor tiltanák be a belsőégésű motoros autók forgalmazását, de Dánia előrébb hozná ezt a dátumot.
A jelenlegi tervek szerint az Európai Unióban 2030-ra 40 százalékkal csökkentenék a szén-dioxid-kibocsátást, és a végső cél az, hogy 2050-re karbonsemlegességet érjenek el a kontinensen. A tagállamok közül azonban többen ennél jóval hamarabb megszüntetnék a benzines és dízelmotoros autók forgalmazását.
A legutóbb Dánia jelentette be a szándékát, hogy 2030-tól megtiltaná a belsőégésű motoros új autók forgalomba helyezését.
Mivel a lépés nem felelne meg az unió törvényeinek, ezért Dánia most azért lobbizik, hogy az EU a tervezettnél tíz évvel korábban, 2040-ben szabjon határt a benzines és dízelmotoros autók forgalmazásának, és a kezdeményezés mögé további tíz állam sorakozott fel.
Az északi ország nem az egyetlen, amely véget vetne a belsőégésű motoros autók terjedésének. Norvégia, ahol most is elképesztően népszerűek az elektromos autók, már 2025-ben meglépné ezt, Hollandiában 2030-ban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban pedig 2040-ben kellene búcsút inteni a károsanyagot kibocsátó új autóknak.
(Képek: CO2 GreenDrive, Getty Images)