Így kevésbé hevülnek fel.
A német, az osztrák és a svájci vasúttársaságok is tesztelnek fehérre festett sínszálakat, hogy megakadályozzák az acélsínek felforrósodását, pontosabban az ebből adódó deformálódást. A több szakaszon folytatott vizsgálatok kimutatták, hogy
a fehér sínek 5-7 Celsius-fokkal kevésbé forrósodnak fel a kánikulában, mint a kezeletlen, sötét színűek.
Azt viszont még nem sikerült megállapítani – pedig ez lenne a lényeg –, hogy ez elég-e a közlekedést veszélyeztető deformálódás megelőzéséhez.
Németországban szerdán és csütörtökön is megdőlt a 2015-ben regisztrált 40,3 Celsius fokos melegrekord, az új csúcs több mint 2 fokkal magasabb, 42,6 fok.
A rendszeres időjárási adatfelvétel csaknem 140 éves történetében először mértek 42 fok feletti hőmérsékletet.
A hőség súlyosságát jelzi, hogy csütörtökön a szövetségi meteorológiai szolgálat (DWD) 15 mérőállomásán regisztráltak a 2015-ös rekordnál nagyobb meleget, és 25 állomáson mértek 40 Celsius-foknál magasabb csúcsértéket.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI)