A Tesla megjelenése óta sorra érkeznek az elektromos autók, amelyek az amerikai márka babérjaira törnének. A legújabb a holland Lightyear, ami azt ígéri, hogy megtalálta a megoldást a nagy és nehéz akkumulátorok problémájára.

2012-ben kezdett dolgozni a csapat azon az elektromos autón, amit most Lightyear One néven mutattak be, és ami nem kevesebbet ígér, mint azt, hogy megoldja az elektromos autók legnagyobb problémáját. A villanyautókba kerülő akkumulátorok ugyanis nagyok és nehezek, de kitalálták, hogyan lehet kevesebb is elegendő belőlük.

Az egy feltöltéssel megtehető távolság növelése érdekében egyre nagyobb, akár 100 kilowattórás akkumulátorokat szerelnek a legújabb elektromos autókba,

A Lightyear a meglévő technika hatékonyabb használatával javítana ezen.

Nem lesz szükség nagy akkumulátorokra, ha magát az autót teszik hatékonyabbá.

A csepp alakú nyújtott hátsójával, burkolt kerékjáratával, karcsú tükreivel és aerodinamikus felnijével a Lightyear One áramvonalasabb lett minden ma ismert személyautónál. Az alumínium vázzal és szénszálas karosszériaelemekkel pedig könnyebb is.

A készítői nem árultak el konkrét adatokat róla, de azt igen, hogy mind a négy kerékhez kerül egy elektromotor, amivel csökkentik a hajtás veszteségeit. A padlóba épített akkumulátor méretét nem tudni,

A hatékonyabb energiafelhasználással a töltés problémája is megoldódik,

egy éjszaka alatt az otthoni konnektorról is 400 kilométerrel növelhető a hatótáv. A Lightyear One felületére pedig összesen öt négyzetméternyi napelem került, amivel egy év alatt akár 20 ezer kilométer megtételére elegendő energiát lehet vételezni, ez persze attól is függ, hol használjuk.

A Pioneer Edition néven kínált példányokat 119 ezer euróért, azaz közel 39 millió forintért mérik, de nem csak így lehet hozzájutni, a LeasePlan például bejelentette, hogy felveszi a kínálatába a napelemes elektromos autót, amit akár lízingelni is lehet majd.

Ez is érdekelhet:

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon