2016-ban harminc éves a valaha készült egyik legjobb autós reklám, az 1986-os Audi 100CS quattro szpot.
A finnországi Kaipolában található síugrósáncon forgatták az Audi legendássá vált videóját, melyben a négykerekes négykarikás faszán felmegy a hófedte, 37,5 fokos dőlésszögű sáncra. Elég meggyőző alkotás, valószínűleg sokaknál megsegítette a döntést autóválasztáskor, pláne a magasabban fekvő vidékek vásárlói körében.
Ez a videó később az Audi egyik védjegyévé vált, és 2005-ben újraforgatták a Quattro 25 éves évfordulója alkalmával a 2005-ös A6-tal:
Érdekesség, hogy később többször csalással vádoltak meg a készítőket a videóval kapcsolatban. A biztonság érdekében ugyanis egy acélsodrony védi az autót a visszacsúszástól, vagy a más, izgalmasabb pályaelhagyós balesetektől, de elvileg ez az intézkedés más előnyökhöz nem juttatta a felvétel közben az autót, mindenesetre optikailag nem túl szerencsés az ügy. A felvételhez egyébként a szöges gumikon kívül más doppingot nem kapott az autó.
Az Audinál a négykerekes technológiát, és az új korszakot az 1980-tól gyártott, később óriási ralisikereket elérő Audi Quattro vezette be. Ezt a modellt szokás Ős Quattronak is nevezni, hiszen később minden négykerekes verzió megkapta a quattro jelzőt (szigorúan kis q-val) az Audinál, ennek a modellnek pedig konkrétan ez volt a típusneve. Emlékezzünk meg erről a félelmetesen gyönyörű autóról, melyet 1980-tól 1991-ig gyártották, '87-ig az öthengeres, 2,1 literes, 10 szelepes, 200 lóerős motorral, melyben az utolsó két évben már egy 2,3 literes, 20 szelepes, 220 lóerős erőmű tombolt, képessé téve az autót a 230 km/h végsebességre. Zseniális formavilág, egy műalkotás, a világörökség része.
Végül pedig egy remek kis videó, ahol összeeresztik az 1983-as technikát a 2013-assal:
Audi S3 2013 versus Audi Quattro Sport 1983.