Michelisz elmondja, miért jobb az új Civic Type R

A versenypályákon még nem váltott a Civic legújabb generációjára a Honda, de a szalonokban már az a Type R áll, ami behúzta a leggyorsabb elsőkerék-hajtású típus címét a Nürburgringen. Michelisz is átvette a sajátját, és azt mondja, ez az eddigi legjobb autója.

Mutattuk már, mi mindenre képes a Civic Type R új generációja, hiszen a 320 lóerősre izmosított kétliteres, turbós motorjával megdöntötte az elsőkerék-hajtású szériamodellek rekordját a Nordschleifén, 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe. De egyébként is elég meggyőzőek a számai, 5,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 272 km/óra a végsebessége.

Most pedig már Michelisz Norbi is pontosan ilyen autót hajt.

Mint mondja, a típus bemutatójára utazva azon gondolkodott, hogy vajon mennyire tudja lázba hozni az új Civic legsportosabb változata.

Azt annyira szerette, hogy 70 ezer kilométert tekert bele, és ez alatt szinte egybeforrt vele.

Már az első méterek után rájöttem, hogy ez nemcsak szebb, hanem egy összességében jobb autó is, ahol érezhetően sokkal többet foglalkoztak azokkal a részletekkel, melyek a vezetési élményért felelnek – mondja Norbi. – Nem ficánkol kemény fékezésnél, ezáltal pontosabban irányítható a kanyarbejáratokon, jobban lassul, semlegesebben kanyarodik és a rövidebb áttételnek és az erősebb motornak köszönhetően érezhetően jobban is gyorsul.

Két arca van, mindent picit jobban tud Type R módban, mint az előző modell, ugyanakkor, ha épp bevásárolni készülünk, vagy csak gurulnánk egyet a családdal, akkor ott a Comfort mód, ami a jobb minőségű belső térrel a hétköznapi életben is tökéletesen használható autóvá varázsolja. Összességében az eddigi legjobb autóm! – állítja róla, mi pedig hiszünk neki. Mint az előzőt, amit vele együtt mi is kipróbáltunk, ezt is feketében kérte. De pirosban és fehérben is ütős.

Olvasd el, mit gondolt Norbi az előző Civic Type R-jéről:

Norbi simán dobogón végezhet 2016-ben, ezt mi mondjuk, nem ő

Tíz évet húzott le Michelisz Norbi a Zengő-csapatban, és csak akkor váltott a gyári Hondára, amikor már biztosnak tűnt, hogy Zengőékkel együtt nem fog tudni átkerülni a Hondához. Autózás közben beszélgettünk vele a váltásról, autókról, és arról, mibe ülne, ha mégsem teljesül az álma a WTCC-ben.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon