Ezekkel a következményekkel számolhatsz, ha éjszakánként sokáig vagy fent

Kevés jobb dolog van annál, mint amikor az ember úgy igazán ki tudja pihenni magát egy jó éjszakai alvással. A gond csak az, hogy a munka, a tanulás, a bulik, a különböző baráti események, és a sorozatnézés mellett általában nincs időnk eleget szundikálni. Valahogy mégis rá kéne venni magunkat arra, hogy időben álomra hajtsuk a fejünket, különben egy sor egészségügyi mellékhatásra számíthatunk...

Ezek közül most ötöt fogunk felsorolni, valószínűleg ez is elég lesz ahhoz, hogy mától kezdve időben próbálj meg elaludni.

1. Magas vércukorszint - Egy 2015-ben végzett kutatás kimutatta, hogy azok az egyének, akik "éjszakai bagolyként" definiálták magukat, sokkal nagyobb eséllyel szenvedtek valami cukorbetegséghez köthető problémától, mint azok akik "reggeli pacsirtaként" jellemezték magukat.

2. Káros étkezési szokások - 2013-ban figyeltek meg kutatók két jól elkülöníthető csoportot. Az egyiknek a tagjai 22 órakor annak rendje és módja szerint lefeküdtek aludni, míg a másik csoport tagjai csak hajnali 4-kor hajtották álomra a fejüket. Az étkezési szokások megfigyelése után kiderült, hogy a hajnalban lefekvők átlagosan 550 kalóriát vittek be, mialatt az időben ágyba kerülők aludtak, ennek köszönhetően 5 nap alatt plusz 1 kilót magukra is szedtek.

3. Szívproblémák - Alváskutatók megállapították, hogy már az is egészségtelen tud lenni, ha hét közben van egy normális rutinod, ám aztán hétvégén ez teljesen felborul az éjszakázások miatt. Mindezen túl, állítólag minden óra, amivel eltolod az alvásod 11 százalékkal növeli valamilyen szívbetegség kialakulásának kockázatát.

4. Fogékonyabb leszel a betegségekre - A Mayo Clinic szerint az alváshiány az immunrendszeredet is legyengíti. Szintén kutatásokkal igazolták, hogy ha nem alszol eleget, nagyobb eséllyel kaphatsz el mindenféle vírusos fertőzést, és még a gyógyulás is hosszadalmasabb.

5. Depresszió - Ha mindez nem volna elég, még a kedvedre is kihatással lehet az alvásmegvonás, bár ezt valószínűleg már tapasztaltad. Mindenesetre egy felmérést is készítettek, amiből egyértelműen kiderült, hogy a sokáig ébren maradók a depresszió több tünetét érzékelték, függetlenül a kortól, nemtől és az alvás minőségétől.

Elég komoly következményekkel járhat tehát, ha valaki hosszú távon nem alszik eleget. Ennek tükrében nem túlzás kijelenteni, hogy ha jó formába akarsz kerülni, az első lépésnek annak kell lennie, hogy odafigyelsz az alvási szokásaidra. Már ma este el is kezdheted. Aztán ha sikerült rávenned magad a korai lefekvésre, a következő lépés ez lehet:

Így kellene kezdened minden reggelt egy korábbi Navy SEAL-parancsnok szerint

Megszólal az ébresztőd, te azonban rányomsz a szundira. Pár perc forgolódás után kikászálódsz az ágyadból, elszürcsölgetsz egy kis kávét és átgondolod, mit is kellene elvégezned aznap. Valószínűleg valami hasonló lehet a reggeli rutinod, pedig Jocko Willink egészen mást javasol. Egy korábbi Navy SEAL-parancsnok javaslataira pedig érdemes lehet odafigyelni.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon