Az orosz fegyvergyártó bemutatta minden idők legsikeresebb fegyverének, az AK–47-nek az újratervezett változatát, és ezzel együtt logót és szlogent is cseréltek.
A béke támogatói – ez az új szlogen.
Végül is a "terroristák kedvence" vagy az "özvegycsinálók" mégsem hangzik olyan jól, nem igaz? A British American Tobacco sem azzal adja el a termékeit, hogy "megdöglesz!"
A fegyvergyár legnagyobb slágerét, a világszerte több mint százmillió példányban elkelt AK–47-et az elmúlt hatvanöt évben olyan békeszerető népek használták, mint a Vietkong, az Al-Kaida vagy az utóbbi időben az ISIS (meg persze a szovjet és sok más hadsereg), így érthető, hogy a mottójukban is ki akarták fejezni, hogy a Kalasnyikov már egyáltalán nem az, aminek a világ megismerte.
A legendás fegyver egyébként maga is elég nagy átalakuláson ment keresztül, az AK–47 egy ízig-vérig modern (és szuper békés) fegyver benyomását kelti.
A váratlan rebrandingnek elsősorban az az oka, hogy a Kalasnyikov-gyár hiába egyezett meg tavaly az USA-val kétszázezer AK–47 leszállításáról, az Oroszországgal szemben bevezetett szankciók őket is sújtották, így a gödörből éppen kievickélő gyártó (2012-ben csődbe is mentek) szinte azonnal újra nehéz helyzetbe került.
Szerintünk nem kell aggódniuk, valószínűleg a jövőben is lesz elég jóravaló ember, akik szívesen támogatják a békét egy Kalasnyikov megvásárlásával.
(Fotó: Europress/AFP - a nyitókép még 2012-ben készült, de valamiért úgy éreztük, hogy ideillik)