3 mobil app ahhoz, hogy készen legyenek a feladataid

Mi az, ami elvárható egy ilyen apptól? Tudjon több feladatot egyszerre kezelni, legyen határidő- és kommentfunkció, meg lehetőleg legyenelérhető a weben, gépen és mobilon is, hogy útközben is képben legyünk a teendőinkkel.

Az iPad a munkában című cikkben érintettük a feladatkezelés témáját. Én Calendart használok, de az utóbbi időben éreztem, hogy nem mindig tudom, melyik feladat éppen hol tart, le lett-e zárva, kell-e még valamit csinálni vele. Persze temérdek megoldást kínál nekünk az App Store, kezdve az egyszerű pipálós bevásárlólista-kezelő appoktól a bonyolult és túlgondolt feladatkezelőkig. Megnéztem 3 ingyenes alkalmazást, és lehet, hogy rá is szoktatom magam az egyikre.

Producteev

Többen használják az irodában, és ha ennyi idő után még mindig tart, akkor rossz nem lehet – gondoltam, miközben lekúszott a gépemre a desktop verzió. Nagyon egyszerű felület az egész. Workspace szerint lehet rendezni a feladatokat, így én rögtön létre is hoztam egy céges munkaterületet, amibe el is kezdtem felvinni a feladatokat. Ami jó az egészben, hogy egy taskhoz több alfeladatot is fel lehet vinni, mert nálam általában egy feladat több részfeladatból áll. Ez az, ami nincs az egyszerűbb appoknál. Az egyes feladatoknál lehet kommentelni, címkézni, fájlt csatolni és határidőt megadni. Ha nincs kész határidőre egy feladat, akkor értesít a program. Több felhasználót is kezel a rendszer, meghívhatjuk a kollégákat is, de a több felhasználós verzió már pénzbe kerül. Letöltöttem az iPhone appot is, ami ugyancsak szép és mindent tud, amire az asztali vagy a webes felület képes. Egyébként elérhető Androidos telefonokon és Windowsos gépeken is. Talán a Producteev adja a legteljesebb lefedettséget az ingyenes appok közül, tehát eléred a gépeden, a weben és a telefonodon is, de ehhez természetesen regisztrálni kell.

Any.DO

Szép felület fogad, de nem szeretem, ha rögtön a Facebook-accountomat kéri egy alkalmazás. Azért megadtam neki. Szép minimalista kinézet és okosan kitalált irányítási funkciók fogadják az embert a belépés után. A csúzli mozdulattal lehet új feladatot létrehozni, és ami a legjobb, hogy nem kell feltétlenül begépelnünk, hanem bele is mondhatjuk a mikrofonba. Ha megrázzuk a telefont, törlődik a feladat, és persze úgy rendezzük őket, ahogy akarjuk. Itt is mappákba rendezhetjük a tennivalókat, ráadásul ha vízszintesen forgatjuk a telefont, akkor drag and droppal mozgathatjuk a feladatokat a mappák között. Oké, az irányítást elég jól eltalálták. Emellett kapunk egy naptárat is, ahol látjuk, hogy melyik feladat mikor esedékes. A "Make things happen" szlogen tőlük egy kicsit puncsos, de ők is teljes megoldást nyújtanak: van asztali, webes, Androidos és iPhone-os változat is.

30/30

Ez a program más szemszögből közelíti meg a feladatok elvégzését. A 30/30 appban az időtényező áll a középpontban. Egy nagyon egyszerű felületen, könnyű irányítással vihetjük fel a feladatokat, amikhez meg kell adnunk, hogy mennyi időt szánunk rá. Kicsit pomodoros az egész, mert megadhatjuk azt is a feladatnak, hogy 50 perc munka és 10 perc szünet ismételve, így egész nap jelez nekünk a telefon, hogy mikor kell a gépen zongorázni, és mikor menjünk ki a gangra egy kis napfényt szívni. Ha betartod az időket, észreveszed, hogy tudsz hatékony is lenni. Azt mondják, az lehet hatékony, aki jól tud fókuszálni egy feladatra. Ha mondjuk az 50 perc alatt nem jön az a gondolat sem, hogy nyitnál egy Facebookot, akkor már jó vagy. Az alkalmazásnak egyelőre iPhone és iPad verziója van.

Még több applikáció mobil eszközökre a Playeren!

Ahogy egyre több infó jön az új Retina kijelzős MacBook Pro űrszörnyetegről, annál inkább azt érzem, hogy kell nekem. Most! Tegnapra!

A külföldi boltokban 5-7 munkanapról 3-4 hétre nőtt a szállítás, ebből kiindulva itthon minimális esélyét látom a júliusi szállításnak. A szállítási időkből az is látszik már most, hogy mennyire kapós lett az új gép és nem véletlenül történik mindez. Az árat leszámítva ez a tökéletes hordozható gép, konkrétan a világ legjobb laptopja. Már nincs Steve Jobs, mégis ez a gép a leginnovatívabb termék az iPhone és az iPad óta. Ez az a gép amiről álmodtunk, de nem tudtuk, hogy meg lehet-e csinálni. Nézzétek meg a keynote-ot, vagy az első videót az Apple oldalán. Ahogy Jony Ive (nagy kedvencünk a fickó) magyarázta az új hűtőrendszert, vagy a ház kialakítását, azonnal eldobtam a hajam, azt a keveset is ami van.

Egy brutális erőgép ami vékonyabb mint az ujjam, 7 órás akkuidővel, SSD-vel ahogy kértük, 2880×1800-as kijelzővel, i7 procival, akár 16 giga rammal, a többiről nem is beszélve. Kijöttek egyébként tesztek a kijelzőről, magasan veri a mostani MacBookok minőségét, nemcsak felbontásban, de kontrasztban, meg mindenben.
AKAROM! Ez a gép az a cucc ami évekre előre meghatározza a laptop piac fejlődését. Nem lesz könnyű lemásolni, mert bár ránézésre sima PC-s alkatrészekből pakolták össze, mégis minden egyes alkatrész az utolsó csavarig külön ennek a gépnek a kedvéért lett megtervezve. A 2008. januárban megjelent MacBook Air-t is csak mostanra sikerült lemásolnia a többi gyártónak, 4 év elteltével. Az különbség, hogy az első MacBook Air közel sem volt tökéletes termék, az új MacBook Pro ellenben tényleg mindent tud amit kell. Ültek a mérnökök Cupertinóban, és azt mondták: Srácok! Csináljuk meg a világ legjobb laptopját. És megcsinálták. Ezért Apple az Apple, ezért a világ legértékesebb vállalata, ezért tartanak ott ahol. Jobs halála után voltak kétségeim, hogy vajon beszürkül-e az Apple, a hétfői keynote után nincsenek kétségeim, ezek a srácok tolni fogják, a népek meg csak kapkodnak a fejükhöz.

Még valami. Ne felejtsük el, hogy ez a gép nem az átlag felhasználóknak készült. Az átlag felhasználóknak mint például a barátnőm, tökéletesen elegendő egy MacBook Air, vagy akár a legkisebb MacBook Pro. Az átlag felhasználó az, aki netezik, tolja az iMovie, iPhoto, Garageband appokat, tökéletesen elég akár a Mac mini is. A retinás MacBook Pro azoknak a gépe akik látatlanban rendelik a gépet, mert már most tudják mire kell nekik az 5.1 megapixeles kijelző, vagy akik pontosan azt érzik, amit én a fent leírtakkal kapcsolatban. Ha valaki azt érzi, hogy ez drága, meg minek, akkor egész egyszerűen nem ez a neki való Apple számítógép.
Én egyet tudok biztosan: AKAROM!

(forrás: handras.hu)

Még több mobil eszköz a Player tech rovatában!

A szex és az erotika a videojátékkal szinte egyidős. Amint az emberiség képes lett négy pixelnél többet megmozgatni valamilyen képmegjelenítő eszközön, a játékosabb kedvű fejlesztők már azon kezdtek gondolkodni, hogyan alkossanak a képpontokból melleket. Képtelenség összegyűjteni az összes szex témájú videojátékot, ezért csak az 5 legviccesebb, legbénább vagy épp legfontosabb címet emeljük ki a hömpölygő tömegből. Kezdjük a békebeli 80-as évekkel.

Custer’s Revenge

A Custer’s Revenge 1982-ben bűvölte el az Atari 2600 tulajdonosokat. Ez az első felvállaltan pornográf elemekkel operáló játék, amiben a híres amerikai tábornok álló szerszámmal áll bosszút az őt legyőző indiánokon, mégpedig úgy, hogy magáévá teszi a törzs legbögyösebb nőjét, miközben a nemes céltól a többi indián heves nyílzáporral igyekszik őt távol tartani. A főhős mindössze egy lovassági kalapot, egy sálat és egy csizmát visel, illetve ágyéktájra kapott egy brutális ruhafogast, ami egyúttal fő fegyveréül is szolgál bosszúja beteljesítésében. A játék hatalmas felháborodást keltett. A publikum egyik fele harsány röhögéssel fogadta a Mystique idióta produktumát, a másik fele viszont botrányt kiáltott, és az őslakos amerikai lakosság elleni nemi erőszakról kezdett polemizálni. A Nők a pornográfia ellen nevű szervezet tagjainak a szája instant gyorsasággal verte tele nyállal a sajtót, egyes feminista amazonok pedig egyenesen azt állították, hogy a játék miatt megugrik az indián nők elleni atrocitások száma. A hőzöngőknek sikerült a programot Oklahomában betiltatni, de a készítők még ezzel együtt is örülhettek, hiszen a korábbi erotikus játékaik eladását a Custer’s Revenge a nagy felhajtás közepette megduplázta. Stuart Kersten, a fejlesztőstúdió elnöke azzal próbálta nyugtatni a fröcsögőket, hogy az egész játék csak egy poén és hogy a képernyő jobb oldalán lévő indiánlány tulajdonképpen akarja az aktust, tehát erőszakról szó sincs. Valóban, poénról lehetett csak szó, hiszen alapvetően a produktum olyan egyszerű, mint a faék, így több videojátékos magazintól meg is kapta az év legrosszabb játéka megtisztelő titulusát.

Burning Desire

A Mystique kreatívjai a stúdió felbomlása után nem akarták túl sokáig bújni az álláshirdetéseket, inkább gyorsan megalakították a Playaround nevű céget. A fejesek továbbra is Atari 2600-ra fejlesztettek alacsony költségvetésű felnőtt tartalmú blődliket, ám a szokásos receptet fel akarták dobni valamivel. Valamelyik programozójuk túl sokat járhatott Grindhouse-vetítésekre, és egy alkoholmámoros délutánon be is dobta eszement ötletét a közösbe; csináljanak olyan cartridge-eket, melyek mindkét oldala játszható, így két játékot lehet felpasszírozni egy kazettára. A Burning Desire a Bachelorette Party című okossággal került egy kazira. Ez utóbbi nem egy nagy szám; álló farkú színes emberkék kergetnek egy pucér csajszit, akit ha elkapnak… nos, szerintem képben vagytok. Ehhez képest a Burning Desire igazi játéktörténelmi jelentőségű remekmű. A főhős egy helikopterről lógó – ismét csak durva merevedéssel küszködő – tűzoltó, akivel a lángok és köveket hajigáló kannibálok (Ne kérdezzetek semmit!) között ragadt meztelen nőcit kellett kimenteni. Az ötlet a stúdió szerint annyira menő volt, hogy még egyszer feldolgozták Jungle Fever címen, csak ebben a játékban a nemek szerepet cseréltek, és a nőci került a helikopterre, a hapsi pedig beállt kolbászt sütögetni.

X-Man

1983-ban biztosan felgyújtottak néhány karácsonyfát ennek a frankó kis játéknak köszönhetően. Képzeljétek csak el a következő szitut: Apuka és Anyuka átadják a csillogó szemű Zolikának a becsomagolt ajándékot. Apuka csintalanul átkacsint Anyukára, aki nagyon boldog, hogy az utolsó pillanatban mégis sikerült a férjének szereznie valami értelmes játékot. A csemete nagy képregény-rajongó és imádja nyüstölni a tévé alatt pislogó Atari 2600-as gépet is, így biztosan örülni fog az X-Man című játéknak, melyben talán még Küklopsz is feltűnik néhány percre. (Ő a poronty kedvence.) Az Apuka éppen a csillagszórókkal bíbelődik, amikor elindul a játék, és innen már csak néhány perc telik el a brutális pofonig, amit az Anyuka helyez el párja orcáján. A tévében ugyanis egy ócska Pac-Man klón indul el, csak éppen a sárga gömböc helyett itt egy pucér csávó szaladgál fel-alá egy labirintusban, miközben csattogó protkók és nyiszáló ollók próbálják meg lemetszeni ágaskodó hímtagját. A gyerek ügyes és az első pályát gyorsan abszolválja. Anyuka akkor dönt úgy, hogy monoklit pakol a figyelmetlen családfő szeme alá, amikor X-Man a labirintusból kiérve irtózatosan gerincre vág egy bögyös szőkét. Zolikának még soha nem volt ilyen jó karácsonya.

Sex Games

A Sex Gamest 1985-ben köpte a Commodore 64 tulajdonosok elé a Landisoft nevű formáció, melynek ezt az egyetlen programot sikerült letennie az asztalra, így feltételezéseink szerint egy lyukasórán a vihogásba belefáradt pattanásos kamaszok dönthettek úgy, hogy ilyen módon gazdagítják a legendás platform kínálatát. A Sex Games szintén nem okozott bonyolultsága miatt agyérgörcsöt senkinek. A játékos a képernyőn különböző pózokban szeretkező alakokat láthatott, akiket annál hamarabb juttathatott el a csúcsra – figyelem! – minél gyorsabban rángatta a joystick-ját. Kemény, ugye? Sokkal többet nem is tudunk erről a játékról elmondani. Nem hinnénk, hogy túl sok botkormányt tett tönkre ez az apró kis marhaság, de biztosan kiguvadt néhány szexuálisan frusztrált tizenéves szeme.

Samantha Fox Strip Poker

A világ első elektronikus vetkőzős póker játéka 1982-ben jelent meg az Apple II néven futó gépre, azonban ez a műfaj szinte láthatatlan maradt egészen 1986-ig, amikor C64-re és ZX Spectrumra megjelent a Samantha Fox Strip Poker, melyben a címszereplő hölgy melleit csekkolhattad szigorú monokróm megjelenítésben. Amikor a játékot piacra dobták, a szaksajtó olyan szalagcímektől volt hangos, mint például "soha nem látott grafika", vagy a "C64 legjobb vetkőzős pókere". Bizony, akkoriban még viszonylag alacsonyan volt a játékosok ingerküszöbe, és egy a valósághoz nyomokban hasonlító fekete-fehér képet látva is bombasztikus látványról kezdtek harsogni. A játék ahhoz képest elég szép eladásokat produkált, hogy egy átlagos felhasználónak akkoriban fogalma sem volt arról, hogy a C64-programokat eredetiben is meg lehet venni. (Kopipartik, valaki?) Samantha Fox 1983-ban a The Sunday People által rendezett topless megmérettetésben villantotta meg először szimpatikus idomait, majd úgy gondolta, hogy a játék után ideje lenne a popiparban is letennie a névjegyét, így megszülte a Touch Me (I Want Your Body) című gigaslágert. Később bevallotta, hogy leszbikus és szerelmes a menedzserébe, Myrába. Hiába, ilyen a popszakma.

Még több játék a Player tech rovatában!