Gyakorlatilag még a 11. csapat sem csatlakozott a Formula–1 mezőnyéhez, de már felmerült a rajtrács további bővítésének lehetősége.

A szabályok eddig is lehetőséget adtak egy új csapat érkezéséhez a Formula–1-be, de a Formula One Management (FOM), tehát maga az F1 és a jelenlegi csapatok eddig vonakodtak a bővítéstől. Nemrég azonban meglepő fordulat következett be, ugyanis a FOM és a General Motors (GM) elvi megállapodást kötött egymással a csatlakozásról, amely értelmében 2026-tól a GM Cadillac márkája 11. csapatként ott lehet a száguldó cirkusz mezőnyében.

A General Motors nem csak a nevével száll be az F1-be: amerikai óriásvállalat saját motorgyártóként is regisztrált az FIA-nál, ami azt jelenti, hogy teljes értékű gyári csapattá válhatnak (2028-tól). Ez a stratégia győzte meg az F1 vezetését is, miután korábban kétkedve fogadták Andrettiék önálló ajánlatát.

Az FIA elnöke, Mohammed bin Szulajm szerint „a 11. csapat érkezésével mindenki nyer”, és úgy véli, hogy a rajtrács további bővítésének sincs akadálya:

„Miért ne? Ez arról szól, hogy helyesen cselekedjünk. Mi értelme fenntartani a lehetőségét a tizenkét csapatos mezőnynek, ha azt mondjuk a jelentkezőknek, hogy nem lehet bekerülni?”

Ha egyszer átszakad a gát...

(Forrás: Reuters, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Alonso is állást foglalt Verstappen és a hisztérikus Russell katari csörtéjében

Tehát hat világbajnoki cím áll a háromszoros futamgyőztessel szemben.

A Red Bull kimondta: arra vár, hogy Pérez magától is belássa, hogy ideje távozni

Úgy tűnik, a Red Bull nem kirúgja Sergio Pérezt, hanem megvárja, hogy maga mondjon fel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Gyönyörű és különleges ez a Lamborghini Murciélago

Wartburgból is volt vadászautó, csak nem kellett senkinek

További cikkeink a témában