Az biztos, hogy nem fogjuk egyhamar elfelejteni a hétvégi mugellói futamot, és a pilóták sem.

Két tömegbalesettel indult az F1 történetének legelső Toszkán Nagydíja. Az első kilenc körben összesen három kanyart tett meg a mezőny biztonsági autó nélkül, a két esetben heten estek ki:

A Toszkán Nagydíjon több volt a dráma, mint egy brazil szappanoperában

Többször is piros zászlóval kellett félbeszakítani a futamot, három állórajt is volt. Majdnem mindenki pontszerző helyen ért célba.

Az FIA természetesen jelezte, hogy kivizsgálja a történteket, ami meg is történt: az első újraindítás drámája miatt 12 pilótát vétkesnek talált, mondván a Safety Car lelépése után (hirtelen sebességváltással) veszélyeztették a többieket. Ezt külön mutatjuk is:

A szövetség ugyan büntetést nem osztott ki, mondván nem tudnak egy főbűnöst megnevezni, de figyelmeztetésben részesítette Kevin Magnussent, Danyiil Kvjatot, Nicholas Latifit, Alexander Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót, Sergio Pérezt, Lando Norrist, Esteban Ocont, George Russellt, Antonio Giovinazzit és Carlos Sainz Jr-t.

Az esettel kapcsolatba az FIA külön kiemelte, hogy az élen haladó Valtteri Bottas a biztonsági autó mögött bár valóban magára húzta a mezőnyt – amikor egészen a célvonalig kivárt a gyorsítással –, de ehhez minden joga megvolt, mármint a sebessége megválasztásához, vagyis betartotta a vonatkozó szabályokat, ahogy azok a versenyzők is, akik nem kaptak figyelmeztetést.

Hamilton sem tudott elmenni szó nélkül Vettel átigazolása mellett

A hatszoros világbajnoknak is megvan a véleménye a tegnapi slágerhírről.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés