A BMW M3-hoz hasonlóan a Mercedes-Benz 190 E-ből is a motorsportnak köszönhetjük a legizgalmasabb változatot. A 2.5-16 Evolution II úgy néz ki, mint egy versenyautó, amit közútra engedtek, és annyiba is kerül.

1982-ben jelent meg az addigi legkisebb Mercedes, a Baby Benznek is nevezett 190 E, amiből sportváltozat is készült. Két évvel később egy addig ismeretlen autóversenyző, a fiatal Ayrton Senna nyerte meg vele a márkakupát a megújult Nürburgringen, és 1988-ban a márka a túraautó-versenyzésbe is beszállt, ehhez közúti változatot is építeniük kellett a versenyautóból.

A Mercedesnél minden évben fejlesztettek rajta, és ennek eredménye az 1990-es genfi autószalonon leleplezett 2.5-16 Evolution II, a 190 E legizgalmasabb változata. A Cosworth által épített 2,5 literes motorját 195-ről 235 lóerősre izmosították, ezzel

a formájára is versenyautós Mercedes 7,1 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, a végsebessége elérte a 250 km/órát.

Az Evo II-ből összesen 500 példány készült, és a képeken látható a 147-edik,

amit 1990-ben szállítottak le, és eleinte promóciós célokat szolgált. A következő évben 1500 kilométerrel az órájában került az első és mostanáig egyetlen tulajdonosához, Hans Jürgen Tiemannhoz, aki saját csapatával versenyzett a kilencvenes évek túraautó-bajnokságában.

Nem nagyon találnál ennél jobb állapotban lévő 190 Evót, hiszen a képeken látható példány még csak 13 ezer kilométert futott, a fényezése eredeti, a karbantartásáról a tulajdonos versenycsapatának szerelői gondoskodtak.

Mit gondolsz, mennyit kérnek érte, 30-40 millió forintot? Nos, az ára 299 ezer euró, ami 99 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés