A BMW M3-hoz hasonlóan a Mercedes-Benz 190 E-ből is a motorsportnak köszönhetjük a legizgalmasabb változatot. A 2.5-16 Evolution II úgy néz ki, mint egy versenyautó, amit közútra engedtek, és annyiba is kerül.
1982-ben jelent meg az addigi legkisebb Mercedes, a Baby Benznek is nevezett 190 E, amiből sportváltozat is készült. Két évvel később egy addig ismeretlen autóversenyző, a fiatal Ayrton Senna nyerte meg vele a márkakupát a megújult Nürburgringen, és 1988-ban a márka a túraautó-versenyzésbe is beszállt, ehhez közúti változatot is építeniük kellett a versenyautóból.
A Mercedesnél minden évben fejlesztettek rajta, és ennek eredménye az 1990-es genfi autószalonon leleplezett 2.5-16 Evolution II, a 190 E legizgalmasabb változata. A Cosworth által épített 2,5 literes motorját 195-ről 235 lóerősre izmosították, ezzel
a formájára is versenyautós Mercedes 7,1 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, a végsebessége elérte a 250 km/órát.
Az Evo II-ből összesen 500 példány készült, és a képeken látható a 147-edik,
amit 1990-ben szállítottak le, és eleinte promóciós célokat szolgált. A következő évben 1500 kilométerrel az órájában került az első és mostanáig egyetlen tulajdonosához, Hans Jürgen Tiemannhoz, aki saját csapatával versenyzett a kilencvenes évek túraautó-bajnokságában.
Nem nagyon találnál ennél jobb állapotban lévő 190 Evót, hiszen a képeken látható példány még csak 13 ezer kilométert futott, a fényezése eredeti, a karbantartásáról a tulajdonos versenycsapatának szerelői gondoskodtak.
Mit gondolsz, mennyit kérnek érte, 30-40 millió forintot? Nos, az ára 299 ezer euró, ami 99 millió forintnak felel meg.