A Porsche eredetileg a 911-es utódjának szánta, de mellette is csaknem két évtizedig gyártásban maradt az orrmotoros 928, aminek az egyik legritkább változata ez a GT.

A hetvenes évekre a Porschénél úgy gondolták, hogy elérték a farmotoros 911-es képességeinek határait, és új utakat kerestek. A négyhengeres 924 után 1977-ben a genfi autószalonon mutatták be a 928-at, ami a következő évben az európai Év autója díjat is elnyerte. A nyolchengeres túrakocsi a formájával megelőzte a korát, és egészen 1995-ig gyártásban maradt, ahogyan a 911-es is.

Az összesen legyártott 61 ezer példány közül alig több mint kétezer a GT, ami 1989-ben jelent meg, és csak három évig készült. A típushoz ekkor olyan extrák jelentek meg, mint a fedélzeti számítógép, a guminyomás-ellenőrző és a számítógép-vezérelt differenciálzár.

és 275 km/óra a végsebessége. Az itt bemutatott, 72 ezer kilométert futott példánynak még csak két német tulajdonosa volt, és olyan kiváló állapotban van, ahogyan megérdemli. A belgiumi Classic 42-nél 62 500 euróért kínálják, ami 20 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Légy résen, mert épp valami fontos történik!

Napokon belül új magazint indítunk, tarts velünk a nulladik pillanattól! November elején startol a Raketa.hu, a Player-csoport jövőmagazinja, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire!
Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okosotthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót!
Ha szeretsz jó időben jó helyen lenni, kövesd be a Rakéta Facebook-oldalát, hogy azonnal tudd, ha kilőttük a magazint!

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon