Tizenkét év után fejezi be az up! és ezzel együtt az e-up! gyártását a Volkswagen.
2007-ben jelent meg az első Volkswagen up! tanulmányautó, amit aztán több másik koncepció követett. Végül a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatták be a három- és ötajtós változatban elérhető városi autót, melyet kizárólag háromhengeres benzinmotorral lehetett megvenni egészen az elektromos e-up! 2013-as megjelenéséig.
Először még csak 18,7 kWh-s akkumulátorral és 160 kilométeres hatótávval készült, majd új életet adott a népszerű villanyos kisautónak a 2019-es frissítés. A 36,8 kWh-s akkumulátorral szerelt e-up! hatótávja közel 260 kilométeres.
Škoda Citigo és Seat Mii néven is forgalmazták a pozsonyi üzemben készülő Volkswagen up!-ot.
Számtalan változata készült különböző stílusban a legegyszerűbbtől a sportos up! GTI-ig, mely az első generációs Golf GTI-hez áll a legközelebb. A GTI-t messziről fel lehet ismerni a piros csíkokról és az üvegen át látható kockás szövetkárpitjáról. 1,0 literes, háromhengeres turbómotorja 115 lóerős, ami nem tűnhet soknak, de az up! GTI kevesebb, mint 1 tonna.
2023 végén leállítják a up! gyártását, a szlovákiai üzemben pedig az új Passat készül majd, de a Volkswagen nem marad olcsó, kicsi elektromos autó nélkül.
Ez is érdekelhet: