Tizenkét év után fejezi be az up! és ezzel együtt az e-up! gyártását a Volkswagen.

2007-ben jelent meg az első Volkswagen up! tanulmányautó, amit aztán több másik koncepció követett. Végül a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatták be a három- és ötajtós változatban elérhető városi autót, melyet kizárólag háromhengeres benzinmotorral lehetett megvenni egészen az elektromos e-up! 2013-as megjelenéséig.

Először még csak 18,7 kWh-s akkumulátorral és 160 kilométeres hatótávval készült, majd új életet adott a népszerű villanyos kisautónak a 2019-es frissítés. A 36,8 kWh-s akkumulátorral szerelt e-up! hatótávja közel 260 kilométeres.

Škoda Citigo és Seat Mii néven is forgalmazták a pozsonyi üzemben készülő Volkswagen up!-ot.

Számtalan változata készült különböző stílusban a legegyszerűbbtől a sportos up! GTI-ig, mely az első generációs Golf GTI-hez áll a legközelebb. A GTI-t messziről fel lehet ismerni a piros csíkokról és az üvegen át látható kockás szövetkárpitjáról. 1,0 literes, háromhengeres turbómotorja 115 lóerős, ami nem tűnhet soknak, de az up! GTI kevesebb, mint 1 tonna.

2023 végén leállítják a up! gyártását, a szlovákiai üzemben pedig az új Passat készül majd, de a Volkswagen nem marad olcsó, kicsi elektromos autó nélkül.

Ez is érdekelhet:

Erről kellene szólnia az elektromos autózásnak: teszten az új VW e-up!

Kis méret, kis tömeg, kis teljesítmény de pont elég tér, erő és komfort 2+2 ember napi rutinmobilitásához.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában