Nemcsak a bicikliseknek, hanem mindenkinek.

Amszterdam legtöbb útján péntektől szigorították a sebességkorlátozást, a megengedett legnagyobb sebességet óránként 30 kilométerre csökkentik. Ez minden mellékutat és egyes főutakat is érint, a város útjainak mintegy 80 százalékára terjed ki.

A tájékoztatás szerint a sebességkorlátozás minden járműre vonatkozik úgy az autóutakon, mint a kerékpárutakon, és vonatkozik a robogókra, az elektromos kerékpárokra, a helyi tömegközlekedést ellátó buszokra és a taxikra is. Egyes kiemelt sávokban – mint például a buszsávok – a buszok és taxik továbbra is legfeljebb 50 km/óra sebességgel haladhatnak.

A városvezetés 2022 decemberében döntött a sebességkorlátozásról, a vonatkozó táblákat októberben helyezték ki, rajtuk matrica jelezte a december 8-i hatályba lépést. A járművezetőket útburkolati jelek is segítik az új rendelet betartásában, amit új sebességmérő kamerák ellenőriznek

Az önkormányzat szerint a sebességkorlátozás 20-30 százalékkal fogja csökkenteni a súlyos balesetek számát, valamint hozzájárul a zajszennyezés mellett a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez is.

Nem Amszterdam csökkentette először a Benelux államokban a megengedett sebességet: Brüsszel 2019-től fokozatosan vezetett be 30 km/órás korlátozást a mellékutakon, a főbb utakon megengedett legnagyobb sebességet pedig a korábbi 70-ről 50 korlátozták.

(Forrás: NL Times, MTI. A kép illusztráció.)

Ez is érdekelhet:

Sebességcsökkentés, megbocsátó utak, és az emberélet mindenekelőtt – Budapest közlekedésbiztonsági tervei

Most ötször veszélyesebb Budapesten közlekedni, mint Bécsben, de 2030-ra megfeleznék a halálos áldozatok számát, 2050-re pedig elérnék, hogy senki ne haljon bele a helyváltoztatásba a fővárosban.

Legendás, öreg Ikarus buszokat indít a közlekedési múzeum Budapesten télen

Az oldtimereket eltenni szokás télire, a múzeum viszont épp akkor küldi utcára őket.

Bámulatos látvány a Golden Gate hatalmas sárga zippere

San Franciscóban is van dugó, ott – ahogy Amerika-szerte sok helyen – egy spéci géppel csillapítják azt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés